Chaos RECENSIE

In dit derde deel van de serie, die begon met het boek Betoverd, is hoofdrolspeler Ethan eindelijk weer samen met Lena. Na alle onmogelijke gebeurtenissen die al plaats hadden gevonden, dacht Ethan dat hij alle vreemde dingen wel gezien had. Maar hij verandert van gedachten als Gatlin last heeft van een enorme zwerm sprinkhanen die alles op hun pad aantasten. Het is alsof de wereld op het randje van instorten staat. Het wordt steeds belangrijker om erachter te komen hoe ze Gatlin kunnen redden van de ondergang. Ook proberen Lena en Ethan te begrijpen wat de vloek van Lena precies betekent…

Dit boek is in een heerlijk magische sfeer geschreven en het heeft goede details die zorgen dat als je het boek leest, het net lijkt alsof je een kleine tv in je hoofd hebt! De personages komen heel goed uit de verf, ze hebben allemaal duidelijk een eigen karakter. Je kán dit boek lezen zonder de andere twee delen gelezen te hebben, maar toch raad ik je aan om dit niet te doen want dan mis je toch wel een aantal belangrijke stukjes informatie die het boek beter begrijpbaar maken. En o, het is zo bloedstollend!

Het eerste deel in de serie vond ik het nog steeds het best, maar Chaos is zeker een aanrader als je heel erg van fantasy boeken houdt en ook al dol was op de eerdere delen.

Hou je van fantasy boeken? Zo ja, wat is je favoriet?

Chaos

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

Ethan dacht dat hij gewend begon te raken aan vreemde, onmogelijk gebeurtenissen in Gatlin. Maar nu Ethan en Lena weer thuis zijn, hebben de woorden 'vreemd'en 'onmogelijk' nieuwe betekenissen gekregen. Zwermen sprinkhanen, recordbrekende hitte en verwoestende stormen teisteren Gatlin. Ethan en Lena proberen te begrijpen wat de vloek van Lena nu eigenlijk betekent. Zelfs Lena’s familie moet geloven aan de chaos. Als de tijd verstrijkt wordt de vraag steeds belangrijker: wat – of wie – moet worden opgeofferd om Gatlin te redden?