Hoooked on knitting RECENSIE

Voor mijn verjaardag kreeg ik van een paar vriendinnen breinaalden en bollen wol. Vriendin L blijft maar zeggen hoe fijn en rustgevend ze breien wel niet vindt en ik hou van grote, warme sjaals waar je goed in weg kan duiken. Alles opgeteld zou breien dus heel goed iets voor mij kunnen zijn. Tenminste, dat dacht ik. Toen ik dankzij dit boek de kans kreeg om echt in de weer te gaan met naalden en bollen wol bleek dat helaas niet helemaal het geval.

Even voor de duidelijkheid: aan Hoooked on knitting lag dat zeker niet. Het boek legt alles echt heel goed uit en heeft geen stoffig, saai imago.. Tekst, plaatjes en zelfs online filmpjes worden gebruikt om je door het hele opzetten en het maken van verschillende steken heen te slepen. Een praktisch, duidelijk boek dus, met niet alleen die standaard sjaal om te maken, maar ook hele leuke tassen, kussens en mutsen. Zo ver ben ik alleen nooit gekomen. Na een - niet al te mooi - stukje sjaal gaf ik het al op. Niet door het boek, maar vooral door mijn twee linkerhanden en ongeduld. Het is gewoon niet echt iets voor mij. Hoooked on knitting geef ik dan ook denk ik maar door aan vriendin L. Voor mij is het niets, maar zij vindt het als brei''ster zeker weten fantastisch. Vandaar ook de vier hartjes. (En wie weet wil zij dan in ruil een XXL sjaal breien - of nog beter, het jurkje op pagina 26).

Hou jij van breien? Of juist helemaal niet?

Hoooked on knitting

1  2  3  4  5

Na het succes van de draadstof Zpagetti introduceren auteurs Geesje Mosies en Kim Poelwijk in Hoooked on knitting de nieuwe draadstof RibbonXL. Eveneens van restmateriaal uit de mode-industrie. Het verschil met Zpagetti is dat RibbonXL door de lichte structuur zeer geschikt is voor kleding en mode-accessoires. In dit boek komen zowel haak- als breiprojecten aan bod. Van gehaakte omslagdoeken tot gebreide mutsen en sjaals; Hoooked on knitting heeft het allemaal!