Hoe versier ik lekkere taarten, cakejes & koekjes RECENSIE

Wat me als eerste opviel aan dit bakboek is dat het niet alleen een erg mooi boek is om te zien, maar dat het ook een erg dik boek is. Wanneer je het boek vervolgens open slaat, staat het vol met de prachtigste foto’s van allerlei lekkere taarten, cakejes en koekjes die je doen watertanden en waardoor je zelf direct aan het bakken en vooral decoreren wilt gaan.
Naast de prachtige foto’s is het boek ook erg overzichtelijk: er staan handige lijstjes in van wat je precies nodig hebt en waarvoor en er wordt stap voor stap beschreven hoe je het moet maken (wat ook nog eens ondersteund wordt met foto’s). Een kind kan de was doen zou je zeggen al moet ik toch bekennen dat het er altijd makkelijker uit ziet dan het daadwerkelijk is. In de praktijk vereist het maken van mooie taarten, cakejes en koekjes toch enige ervaring en vooral ook gebruik van de juiste spullen. Maar oefening baart kunst en stiekem is het eigenlijk niet zo vervelend om steeds te oefenen met het bakken en versieren van allerlei overheerlijke taarten, cakejes en koekjes. En wanneer je het eenmaal onder de knie hebt, zijn het echte meesterwerkjes!

Het aller-leukste aan dit boek vond ik persoonlijk dat er nu eens niet alleen maar taarten en cupcakes in staan, maar dat er ook aandacht wordt besteed aan koekjes en hoe je die nu eens leuk kunt versieren. Want dat dat mogelijk is bewijst dit boek!

Ben jij een echte taarten, cupcakes en koekjes bakker? Of laat je dat liever aan iemand anders over?

Hoe versier ik lekkere taarten, cakejes & koekjes?

Peggy Porschen

4 juni 2012

ISBN 9789089895240
    Uitgever Terra - Lannoo
    208 pagina's
  • Ondertitel:

Peggy's favoriete recepten

Terra - Lannoo

Kookboeken

1  2  3  4  5

Een onweerstaanbare selectie van favoriete recepten uit de bestsellers Hoe versier ik een lekker koekje en Liefdevolle taarten en koekjes van Peggy Porschen. Ideeën voor iedere gelegenheid: verjaardagen, jubilea, feestjes, bruiloften, high tea etc. Van een simpel koekje tot een spectaculaire taart, dit boek bevat inspiratie voor iedereen. In het basishoofdstuk komen alle technieken en basisrecepten aan bod, voorzien van duidelijke stap voor stap fotografie. Met de tips en trucs van deze bakgodin kan iedereen koekjes en taarten maken die er net zo goed uitzien als ze smaken!

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane