ijs RECENSIE

Ijs van Carlina Lorenzo is het ultieme zomer kookboek! In dit boek deelt ze de recepten van bekende ijssalon Roberto Gelato uit Utrecht. Vanaf nu kun je dus iedere dag, gewoon thuis, van dit heerlijke ijs genieten!

Carlina Lorenzo schreef het boek en Roberto Coletti is het brein achter de recepten. Naast de standaardrecepten zoals citroen, aardbei etcetera staan er ook een aantal bijzondere recepten in dit boek. Denk bijvoorbeeld aan dropijs, ijs van witbier en appel-gember ijs. Het boek is ontzettend leuk vormgegeven. De pagina’s zijn versierd met bewerkte vintage foto’s en vrolijke tekeningen. Alleen daarvan krijg je al zin in een lekker ijsje!

Ik vond vooral de twee “stap voor stap” fotopagina’s voorin het boek erg handig. Daar wordt de basis van het ijs maken uitgelegd, speciaal voor beginners. De methode die daar wordt uitgelegd kun je gebruiken met alle recepten uit het boek. Ook als je geen ijsmachine hebt kun je met dit boek prima uit de voeten. Er wordt namelijk ook een manier uitgelegd waarop je ijs kunt maken op de niet elektrische manier. Dit is wel wat lastiger maar voor het heerlijke resultaat is het meer dan de moeite waard! Ik vond het ook heel interessant om te lezen over de geschiedenis van ijs. Die verhalen voegen absoluut iets extra’s toe aan het boek.

Heb je weleens zelf ijs gemaakt? Zo ja, wat voor smaak?

Ijs

1  2  3  4  5

IJS eten is altijd feest, maar ijs maken, serveren en trakteren ook. IJS heeft iets magisch en wie is er niet gek op? Carlina De Lorenzo van de bekende Utrechtse ijssalon Roberto Gelato laat zien hoe je heel makkelijk zelf ijs kunt maken. Met oude Italiaanse familierecepten en nieuwe bereidingen van roomijs, sorbetijs, ijslolly’s en ijstaarten. Van traditionele, tot oer-hollandse en heel eigentijdse en gekke smaken. Voor elke gelegenheid is er ijs. Als het lekker warm is, als het feest is, of gewoon omdat het ontzettend lekker is.