Alles is zoals het zou moeten zijn RECENSIE

Iris wordt vlak na de geboorte van hun zoontje verlaten door haar grote liefde Pieter. Hij is verliefd op een jonger meisje en is van plan om met haar naar Afrika te vertrekken om daar ontwikkelingswerk te doen. Ze ziet haar toekomst langzaam voor zich instorten. Met de steun van haar vriendinnen en de charmante hondenuitlater Douwe worstelt ze zich verder door haar leven en begint zelfs weer te daten. Ook het alleenstaande moederschap is geen peulenschilletje. Het gaat steeds beter met Iris en er wordt zelfs nog een lang begraven familiegeheim ontrafeld.

Ik was erg nieuwsgierig naar deze debuutroman van Daphne Deckers. Zou ze dit ook voor elkaar krijgen? Het verhaal heeft wel een beetje een standaard opbouw. De liefde van haar leven verlaat haar, vervolgens doet zij er alles aan om hem terug te krijgen en haar leven weer op orde te krijgen, maar dan verschijnt er een nieuwe charmante en ongrijpbare prins op het toneel. Maar dat is eigenlijk ook wel gewoon lekker. Het boek is geen zware kost. Absoluut niet, maar daardoor leest het wel heerlijk weg. De humor die in het boek aanwezig is maakt veel goed. De gedachtes van Iris zijn herkenbaar en grappig. Om over haar acties - plaatsvervangende schaamte gegarandeerd! - nog maar te zwijgen.

Daphne''s debuutroman is ietwat voorspelbaar, maar heerlijk om bij weg te zwijmelen en lekker om te kunnen lachen.

Ga jij de debuutroman van Daphne Deckers lezen? Of heb je hem al gelezen? Zo ja, wat vond je ervan?

Alles is zoals het zou moeten zijn

1  2  3  4  5
    (15 stemmen)

Wanneer Iris vlak na de geboorte van haar zoontje door haar grote liefde Pieter wordt verlaten, ziet ze haar gedroomde toekomst in rook opgaan. Iris slaat haar frustraties van zich af, en met de steun van haar vriendinnen baant ze zich een weg door de jungle van het online daten en het alleenstaande moederschap. Maar dan keert Pieter onverwachts in haar leven terug...