Vallende sterren RECENSIE

Vallende sterren is het vervolg op De galaprinses, het eerder verschenen boek van Amanda Goldberg en Ruthanna Khalighi Hopper. Maar ook als je De galaprinses nog niet hebt gelezen, is Vallende sterren heel goed te volgen.
Lola Santisi lijkt de leukste baan van de wereld te hebben, maar vergis je niet! Zo heeft ze voor haar werk, waarin ze de schitterende jurken van vriend en modeontwerper Julian Tennant moet promoten, te maken met vreselijke mensen. Ontspoorde acteurs en modellen, hoofdredactrut Coz van Vain magazine die haar heuse flamingo’s laat invliegen voor een fotoshoot, een moeder die haar eigen realityshow het allerbelangrijkste vindt, en een BFF die Lola’s broer heeft gedumpt! Als klap op de vuurpijl ontdekt haar vriend Lev, haar rots in de branding die niets heeft met het glamourwereldje, dat hij acteertalent heeft… Nu is er niets meer dat Lola met haar voetjes op de vloer houdt! Onder deze bizarre omstandigheden moet Lola een knaller van een modeshow uit de grond zien te stampen, zien te zorgen dat actrices gezien worden in JT-jurken, iedereen uit het wereldje tevreden houden en de premières bijwonen van de films van zowel haar vader als haar broer.

Het boek geeft je inzicht in hoe hard er gewerkt moet worden voor dat ene glamourmomentje dat wij zien op TV of in de bladen. Bloed, zweet en tranen komen er soms letterlijk aan te pas! Vallende sterren is vermakelijk en leest lekker weg, maar jammer vond ik dat er weinig verschil is met De galaprinses. Het draait allemaal nog steeds om precies hetzelfde, met dezelfde mensen. Het enige verschil is dat zowel Lola als haar BFF Kate steeds meer merken dat andere dingen belangrijker zijn dan roem en werk… bijvoorbeeld de liefde! Ook werd er aan het einde van het boek iets te snel toegewerkt naar ‘we leven nog lang en gelukkig’: in een wel heel hoog tempo kwam ineens alles op z’n pootjes terecht. Vallende sterren is geen boek dat nog dagenlang in je hoofd zal blijven zitten, maar wèl lekker luchtig leesvoer!

Heb jij De galaprinses gelezen? Zo ja, wat vond je ervan?

Vallende sterren

1  2  3  4  5

Lola Santisi helpt haar BHV (Beste Homo Vriend) Julian, een trendy modeontwerper, met de lancering van zijn collectie tijdens het filmfestival in Cannes. Zal het Lola lukken Julians meest spectaculaire jurk op de rode loper te krijgen? Maar de megasterren van het Gouden Palmfeest zijn niet gauw tevreden en de chaos achter de schermen loopt volledig uit de hand.