Een nieuw begin RECENSIE

Lisa is een succesvolle veertiger met een eigen pr-bureau, een mooi huis, een leuke man en twee studerende dochters. Alles loopt op rolletjes, totdat Lisa er achter komt dat haar man een verhouding met een andere vrouw heeft. Lisa denkt dat het gedrag van haar man een opwelling is en is vastbesloten het huwelijk te redden. Maar daar denkt Nick anders over. Binnen een dag trekt hij bij zijn nieuwe vriendin in en schakelt hij een advocaat in. Hoewel Lisa in eerste instantie absoluut niet gecharmeerd is van deze advocaat, is er toch iets wat haar naar hem toe trekt en waardoor ze zijn charme niet kan weerstaan.

Ondanks dat er in het boek veel aandacht aan kleine details wordt besteed, is het verhaal niet heel realistisch. Ook is het niet het toppunt van romantie. Maar omdat de hoofdpersoon iets doen wat eigenlijk niet kan is het wel een leuk verhaal. Door het bizarre gedrag van haar man gun je Lisa een leuke man om mee te daten en die vindt ze dan ook in de charmante, succesvolle advocaat. Stiekem maakt ze hiermee een hele lange neus naar de man die haar heeft laten zitten. Een nieuw begin is vlot geschreven en leest makkelijk weg. Het boek geeft een beetje een “vriendinnen gevoel”. Het past goed in de Romanchica-reeks, dus wanneer je een regenachtige middag over hebt (en daar hebben we vast geen gebrek aan de komende maanden) kom je deze wel door met een grote pot thee en dit boek. Jammer is dat het verhaal in de laatste twintig pagina’s een beetje afgeraffeld wordt, waardoor je een beetje het gevoel kunt hebben dat het niet helemaal af is.

Heb jij wel eens een boek uit de Romanchica-reeks gelezen? Zo ja, welke?

Een nieuw begin

Frances Weiss

16 september 2012

ISBN 9789049953621
    Uitgever Mistral
    128 pagina's
  • Ondertitel:

Romanchica deel 5

Mistral

Feelgood

1  2  3  4  5

Lisa heeft een succesvol pr-bureau, is gelukkig getrouwd en heeft twee volwassen dochters. Als haar man opbiecht dat hij een affaire heeft en bij haar weggaat, stort Lisais perfecte leventje in. Overdonderd en verdrietig schakelt ze een advocaat in om de scheiding te regelen. Maar al snel merkt Lisa dat haar gedachten steeds vaker afdwalen naar Marcel, de advocaat van de tegenpartij. Wanneer hij haar uitnodigt voor een diner voor twee, stemt ze zonder aarzelen toe, klaar om zich in het avontuur met een nieuwe man te storten. Maar hoe slim is het om te daten met de vijand?

• How I Met Your Mother spin-off met Hilary Duff in de maak

• De Schaduwvriend - Alex North

• Achter de horizon - Ciara Geraghty