Wild RECENSIE

Wild vertelt het verhaal van een jonge vrouw die besluit een voettocht van meer dan 1700 kilometer te maken. Alleen, zonder enige ervaring en met niets meer dan een rugtas. Ze laat weinig achter. Haar moeder is net overleden aan kanker, ze is gescheiden nadat ze heeft opgebiecht regelmatig vreemd te gaan en haar scharrel van dat moment is een heroïneverslaafde.

Het verhaal is oprecht en eerlijk. Verhalen over haar leven, waar drugs en seks een grote rol in spelen, worden niet geschuwd. Evenals de details over het afzien op het pad dat ze loopt. De teennagels die ze verliest, de angst die ze heeft als ze twee mannen in de wildernis tegenkomt en een enkele one night stand. De thema''s die voorbijkomen zijn groot. Cheryl heeft veel te verwerken en om over na te denken tijdens haar tocht. Door het verhaal heen komt ze steeds dichter tot zichzelf en vindt ze rust. Het boek zet aan tot denken. Waar sta ik in mijn leven? Wie ben ik en waar wil ik heen? Geen niemendalletje waar je doorheen raast. Het is een boek waar tijd voor nodig is. Met als grootste levensles dat je datgene moet doen waar je hart ligt. En als dat een voettocht is van 1700 kilometer, waarvoor je je huis en baan moet opzeggen, dan moet je dat vooral doen.

Welke boeken zetten jou aan tot denken?

Wild

Cheryl Strayed

3 juli 2013

ISBN 9789021809311
    Uitgever Sijthoff
    384 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Wild
  • Ondertitel:

over jezelf verliezen, terugvinden en 1700 kilometer hiken

Sijthoff

Biografie

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Een krachtig memoir dat recht uit het hart komt: het verhaal van een jonge vrouw die op het dieptepunt van haar leven een 1700 kilometer lange solo-hike maakt. De tocht is slopend, zowel emotioneel als fysiek, maar maakt haar uiteindelijk sterker dan ooit. Op haar zesentwintigste neemt Cheryl Strayed haar meest impulsieve beslissing ooit: ze begint aan een voettocht van 1700 kilometer langs de Pacific Crest Trail in het westen van Amerika. Helemaal alleen, zonder ervaring en met een veel te zware rugzak. Drie maanden lang doorstaat ze intense hitte en meters sneeuw, wordt ze geconfronteerd met beren en ratelslangen, en ervaart ze de schoonheid, maar ook de verschrikkelijke eenzaamheid van de tocht die haar leven voorgoed zou veranderen.