Volgende keer bij ons RECENSIE

Volgende keer bij ons is het verhaal van Iris die na haar scheiding verliefd is geworden op de zestien jaar jongere Rig. Haar vader wordt binnenkort vijfenzeventig, dus plant de zus van Iris een weekendje Toscane. Als Iris Rig meeneemt naar dit familieweekend in Italië loopt alles totaal uit de hand. De verhoudingen in de familie van Iris worden op scherp gezet.

Volgende keer bij ons is een mooie roman over een familiedrama. Over hoe een familie voor buitenstaanders heel normaal en gelukkig kan lijken, maar ondertussen een tikkende tijdbom is. Door de vaart waarmee het boek geschreven is, werd ik in het verhaal over deze verknipte familie gezogen. Bij alle leden van de familie had ik een duidelijk beeld, en ik kon me dan ook goed vinden in de manier waarop zij in bepaalde situaties reageerden. Voor sommige personages had ik dan ook een zwak, terwijl ik andere vreselijk vond of me mateloos aan ze irriteerde. Knap gedaan. Als lezer zit je te wachten totdat de tikkende tijdbom aka familie van Iris tot ontploffing komt. Dit alles is ingekleed met (zwarte) humor, die ik persoonlijk wel kon waarderen, maar waar je wel van moet houden. Het hele gebeuren tijdens het familieweekend zorgt voor zowel grappige, als ellendige en bizarre situaties. Stel je voor: je neemt je nieuwe vriend mee naar een ''gezellig'' familieweekendje en tijdens een etentje komen alle leugens en bedrog van al die jaren boven tafel! Het is op zo''n manier geschreven dat je wel móet gniffelen om de hele situatie, maar tegelijkertijd ook heel blij bent dat jij het niet bent. Gelukkig is het niet alleen maar drama in het boek, er is ook plek voor de liefde tussen Iris en Rig die zich ontwikkelt.

Volgende keer bij ons is een spannend boek met de nodige humor en een vleugje erotiek, dat laat zien dat familie van enorme invloed is.

Heb jij wel eens een boek van Marian Mudder gelezen? Zo ja, welke?

Volgende keer bij ons

Marian Mudder

9 november 2012

ISBN 9789022998632
    Uitgever A.W. Bruna
    240 pagina's

A.W. Bruna

1  2  3  4  5

Iris is na haar scheiding verliefd geworden op de zestien jaar jongere Rig. Wanneer ze hem meeneemt naar een familiediner in Italië, worden de onderlinge verhoudingen op scherp gezet. Dat leidt tot hilarische en schrijnende confrontaties waarin geheimen, leugens en zelfbedrog aan de oppervlakte komen.

• Alles wat beweegt - Susan Smit

• De terugkeer - Tina van Dijk

• Het Wilde Eiland 2: Vuurlicht - Karen Swan