Jas tot tas RECENSIE

Jas tot tas is letterlijk het kleine zusje van No 1, het eerste boek van Dyanne Beekman. In het persoonlijke No 1. draait het vooral om de vraag of je qua uiterlijk overkomt zoals je bent en zoals je wilt zijn. Wat wil je uitstralen? Met Jas tot tas leer je om dit antwoord te vertalen in een eigen stijl.

In het schattige, kleine fashionboekje Jas tot tas, leer je dat je in theorie maar 12 basiselementen in je kast nodig hebt om je voor elke gelegenheid te kunnen kleden: de ''jas tot tas'' -formule. Het is net alsof je ''jezelf afpelt''. In hoofdstuk 1 begint het met de jas, in hoofdstuk 2 gaat ze over naar het colbert, in hoofdstuk 3 naar het vest / de trui, etcetera. Als imagostyliste leerde Dyanne dat een goede basisgarderobe essentieel is. Gelukkig vertelt ze je niet wat je zou moeten dragen, maar bijvoorbeeld meer wat er in elke categorie bij welk figuur past en spoort ze je ook aan om bij elk voorbeeld dat ze geeft te denken: ''hoe kan ik hier een draai aan geven, zodat ik me comfortabel voel binnen mijn eigen stijl?'' Ook staan er in het boekje tips over hoe je bijvoorbeeld je kleding goed kunt onderhouden.

Door het handige, kleine formaat van het boekje kan ik me voorstellen dat vrouwen het in hun tas gooien, om er tijdens het shoppen wat inspiratie of tips uit te halen. Het elastiekje om het boekje is ook érg handig, voor als je er wat aantekeningen of andere papiertjes in wilt bewaren. Maar het ziet er ook gewoon leuk uit. Het boekje is mooi vormgegeven en bevat inspirerende foto''s.

Jas tot tas is totaal geen boekje dat je erbij pakt als je even lekker ontspannen wilt lezen, maar meer een praktisch boek voor als je niet tevreden bent met je garderobe en behoefte hebt aan tips. Jas tot tas is een handzaam, praktisch fashionboekje met tips en mooie beelden.

Heb jij behoefte aan tips op het gebied van kleding en styling?

Jas tot tas

Dyanne Beekman

9 november 2012

ISBN 9789400502260
    Uitgever Lev.
    128 pagina's
  • Ondertitel:

Je bent je eigen stylist

Lev.

Non-fictie

1  2  3  4  5

Hoe word je de beste vrienden met je kledingkast? Imagoconsultant en fashionondernemer Dyanne Beekman vertelt in Jas tot tas hoe je, door je kledingkast te kennen, het maximale uit je garderobe haalt. In theorie heb je maar 12 basiselementen in je kast nodig om je voor elke gelegenheid te kunnen kleden: de ‘jas tot tas’-formule. Voorkomen miskopen, stress in de ochtend en zorgen ervoor dat je vakantiekoffer altijd dicht kan! Ontdek samen met Dyanne je eigen stijl en hoe je deze kunt uitdragen; je bent je eigen stylist!