Back to School RECENSIE

Als ik ooit een boek zou schrijven, dan zou dat boek over het onderwijs gaan. Op 21-jarige leeftijd stond ik namelijk al met veel plezier voor de klas en vier jaar later is dat elke dag weer het geval! Op een middelbare school gebeurt namelijk elke dag wel iets bijzonders. Dit heb ik met de schrijfster van Back to School gemeen. Ook de dertigjarige Jen Minkman stond al vroeg voor de klas en nu ze wat meer van het leven gezien heeft, kruipt zij voor dit boek in de huid van een 24-jarige docente die voor het eerst mentor wordt van een zesde klas.

Wanneer Vera, 24 jaar en net werkzaam in het onderwijs, voor de eerste keer haar mentorklas binnenkomt, ziet ze achterin de klas twee klieren van jongens zitten. Na enkele minuten komt er een derde ‘klier’ bij: de bloedmooie en ogenstrelende klier Morton. Vera is direct onder de indruk van hem. In eerste instantie haalt Morton bij Vera het het bloed onder haar nagels vandaan, maar na verloop van tijd ontstaat er meer tussen deze twee. Maar dit kan helemaal niet, want zij is zijn lerares!
Naast deze romantische verhaallijn, slaagt Minkman erin om een spannende verhaallijn toe te voegen. Voor de vakantie is er een jongen van school overleden door het gebruik van drugs. Op school doen er geruchten de ronde dat de twee klieren uit Vera’s mentorklas deze drugs dealen. Maar is dat wel zo? Als Vera voor een week met haar mentorklas (en dus met Morton!) op schoolreis naar Engeland moet, heeft zij het even zwaar. Kan zij de gevoelens voor Morton onderdrukken tijdens deze reis?

Jen Minkman heeft een prettige, snelle schrijfstijl die ervoor zorgt dat de lezer zich geen moment hoeft te vervelen. Op een mooie wijze weet ze de spanning op te bouwen en beschrijft zij de spanning tussen Morton en Vera heel scherp. Minkman slaagt er goed in om een enerzijds realistisch en anderzijds romantisch en spannend verhaal te schrijven, met als decor de middelbare school. Een aanrader voor alle meiden die op de middelbare school zitten!

Vera wordt verliefd op haar leerling en vice versa… Heb jij wel eens gevoelens gehad voor je leraar?

Back to School

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Vera heeft het als lerares Engels op de middelbare school al zwaar genoeg zonder vervelende leerlingen. Helaas blijft niets haar bespaard: als Morten aan het begin van het schooljaar haar klaslokaal binnenstapt, weet Vera meteen dat hij voor grote problemen gaat zorgen. Hij is nieuw op school, hij is sexy, en hij flirt met haar. En dan is er ook nog die XTC-zaak waar leerlingen van de school bij betrokken zijn. Kan ze het hoofd koel houden..?