De laatste sterft RECENSIE

Toen ik Tess Gerritsen vorig jaar interviewde, vertelde ze dat ze bezig was met het schrijven van een volgend deel van de Rizzoli & Isles serie. De titel kon ze toen nog niet verklappen, maar ze wilde al wel een beetje over het plot vertellen. Na het interview heb ik me nog maandenlang afgevraagd hoe het verhaal verder zou gaan. Zodra ik het nieuwe boek in handen had, heb ik het dan ook in één avond uitgelezen!

De laatste sterft speelt zich voornamelijk af op Eversong, het internaat dat door de leden van de Mefisto Club is opgericht. In het internaat worden getraumatiseerde kinderen in een zwaar beveiligde en afgelegen omgeving opgevangen. Maura Isles verblijft een tijdje op het internaat en ontdekt dat een aantal van de kinderen iets heel vreemds gemeen hebben... Jane Rizzoli gaat daarom op onderzoek uit en komt een aantal keer in gevaarlijke situaties terecht.

Ik vind dit één van de beste boeken van Tess Gerritsen tot nu toe! Het verhaal zit goed in elkaar en is ontzettend spannend en onvoorspelbaar. Ik vond het ook heel leuk om te zien dat Julian ‘Rat’ Perkins uit Sneeuwval weer een rol in dit verhaal speelt. Als je op zoek bent naar een spannend en goed geschreven boek, dan is Tess Gerritsen the way to go!

Lees jij graag de spannende boeken van Tess Gerritsen? Wat vind jij haar beste boek tot nu toe?

De laatste sterft

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

De levens van drie kinderen raken door extreem gruwelijke gebeurtenissen met elkaar verweven: eerst worden hun families vermoord, daarna hun pleeggezinnen. Ze blijven als enige overlevenden over. De kinderen worden in veiligheid gebracht op de streng beveiligde kostschool Evensong, een internaat voor zwaar getraumatiseerde kinderen dat is opgericht door leden van de Mefisto Club. Maura Isles vertrouwt de gang van zaken op de school niet en wil dat de zestienjarige Julian ‘Rat’ Perkins, die ze kent van een eerdere zaak en ook op Evensong verblijft, een ander onderkomen zoekt. Jane en Maura storten zich op het onderzoek naar de moorden op de families en zetten hun eigen levens op het spel om de kinderen te beschermen. Kunnen ze het gevaar op tijd afwenden?

- Bekijk hier de Amerikaanse trailer van De laatste sterft: