Nachtdienst RECENSIE

Nachtdienst is het debuut van Julienne Brouwers en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Als je de voorkant van het boek ziet, zou je misschien denken dat het niet zo''n sterk verhaal is, maar ik heb het zeker met plezier gelezen. Er komt wel wat ziekenhuisjargon in voor, waardoor je misschien niet alles even goed begrijpt, maar dit is zeker niet storend tijdens het lezen.

Het boek vertelt het verhaal van verpleegkundige Sandra. Ze werkt op de afdeling cardiologie en omdat een collega met zwangerschapsverlof gaat, wordt ze vervangend hoofdverpleegkundige. Een kans waar ze al enige tijd op zat te wachten. Ook in haar privéleven lijkt alles weer de goede kant op te gaan. Ze heeft goede vriendinnen waar ze leuke dingen mee doet en sinds kort is ze aan het daten met Simon. Ze is weer helemaal gelukkig na het falen van haar vorige relatie en wie weet is Simon wel haar date naar het huwelijk van beste vriendin Rianne. Dan krijgt haar leven een onverwachte wending als er in het ziekenhuis door onverklaarbare redenen mensen komen te overlijden. Als Sandra verdacht wordt omdat ze bij ieder sterfgeval als laatste aanwezig was, stort haar wereld in. Inmiddels is bijna iedereen het vertrouwen in haar kwijt. Wie kan ze zelf nog vertrouwen?

Nachtdienst is door de cover misschien niet een boek dat je snel zou oppakken als het voor je in de winkel ligt, maar het is zeker wel de moeite waard om dit boek te lezen. Ik denk dat de Grey''s Anatomy fans onder ons dit boek zeker kunnen waarderen.

Ben jij een echte Grey''s Anatomy fan? Lijkt dit boek je ook leuk?

Nachtdienst

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

In Nachtdienst loopt het leven van Sandra na een vervelende relatie met Richard, weer op rolletjes. Ze krijgt promotie op haar werk en er is een nieuwe vriend in haar leven: Simon. Vanuit het niets verandert haar mooie leventje echter weer. Op de cardiologieafdeling waar ze werkt, overlijden mensen onder verdachte omstandigheden. De politie verdenkt Sandra. Ze wordt op non-actief gesteld, haar vrienden zijn het vertrouwen in haar kwijt en haar leven is in gevaar. De enige die nog bereid is haar te helpen is dr. Ramone, de lijkschouwer. Als ook zijn hulp wegvalt, is ze de enige die de werkelijke dader zal moeten opsporen.