De alchemisten: Bloedverwanten RECENSIE

De alchemisten: Bloedverwanten zou je het vervolg op de Academicus Vampyrus-serie kunnen noemen. Dit is een serie die zich in dezelfde wereld afspeelt. Ik raad je dan ook aan om eerst alle delen van de Academicus Vampyrus-serie te lezen, zodat je de achtergrond van De alchemisten: Bloedverwanten weet.

In plaats van Rose is nu Sydney de hoofdpersoon. Ze is een alchemist bij wie vanaf haar alchemistenbestaan ingeprent is dat vampiers onnatuurlijk zijn en helemaal fout. Vampiers helpen is dus een taboe in de alchemistenwereld. Omdat Sydney een misstap heeft begaan in het laatste deel van de Academicus Vampyrus-serie, heeft ze nu een kans om dit goed te maken door lijfwacht te worden van Jill Mastrano, een moroi meisje dat in gevaar is. Sydney en Jill duiken onder in het zonnige Palm Springs waar ze proberen om een zo normaal mogelijk leven te leiden. Dit is moeilijker dan het lijkt omdat er allerlei complicaties optreden…

In het begin verlangde ik nog naar Rose en al haar vrienden, maar naarmate ik verder in het boek kwam, begon ik ook veel sympathie voor Sydney te voelen. Omdat Sydney niet zo’n agressief type is als Rose, kom je ook minder agressieve scènes tegen. Dit betekent echter niet dat het boek minder spannend is! Door de heerlijke schrijfstijl word je al snel meegevoerd naar de wereld van moroi, dhampiers, strigoi en alchemisten. Richelle Mead pakt je met dit boek helemaal in en laat je snakken naar het volgende deel.

Heb jij de boeken van de Academicus Vampyrus-serie gelezen? Ben je van plan om deze nieuwe serie die zich in dezelfde wereld afspeelt te gaan lezen?

De alchemisten 1: Bloedverwanten

Richelle Mead

22 oktober 2012

ISBN 9789048815470
    Uitgever Moon
    416 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Bloodlines

Moon

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (18 stemmen)

Sydney is een Alchemist. Haar soort weet alles van de vampierwereld en gaat tot het uiterste om de mensheid te beschermen tegen deze verdorven levensvorm. Maar nadat Sydney een verdacht Dhampiermeisje heeft helpen ontsnappen, twijfelen de Alchemisten aan haar loyaliteit. In hun ogen heeft Sydney geheuld met de vijand: erger kan bijna niet. Wanneer zich een nieuwe opdracht aandient, wil Sydney koste wat kost voorkomen dat haar zusje Zoë verwikkeld raakt in de harde, onpersoonlijke wereld van de Alchemisten. Ze staat erop dat zíj en niet Zoë op pad wordt gestuurd. Sydney worstelt met de sympathie die ze voelt voor de vampiers waarmee ze omgaat. Als ze ontdekt dat ze de persoonlijke lijfwacht wordt van de Moroi Jill Dragomir springt ze dus geen gat in de lucht. Jill loopt gevaar en is door het hof weggezonden naar Palm Springs, een plek zo zonnig dat vampiers zich er doorgaans verre van houden. Sydneys taak, Jill beschermen, lijkt eenvoudig. Maar intrige, afleiding en verboden liefde liggen op de loer. Nu ze ondergedoken zitten begint het drama pas echt.