Starstruck RECENSIE

Her eerste wat ik denk als ik het boek Starstruck in handen krijg is: “wat een dun boekje. Jammer!”

Het verhaal gaat verder waar het vorige boek The Fame Game geëindigd is. De vier meiden Madison, Kate, Carmen en Gaby doen nog steeds mee aan de reality TV-serie The Fame Game. Alleen lijkt de populariteit van Madison tot het vriespunt te zijn gedaald nadat ze zichzelf heeft aangegeven voor diefstal. Wat de wereld echter niet weet is dat het eigenlijk haar vader Charlie was die de ketting heeft gestolen, daarna spoorloos is verdwenen en dat Madison de klap voor hem opvangt. Madison wordt veroordeeld tot een taakstraf bij een dierenasiel, waar ze alle vieze klusjes mag opknappen en ze ziet haar zendtijd bij The Fame Game steeds meer dalen. Carmen is de rising star van de serie: de opnames van de film The End of Love waar ze de hoofdrol in speelt gaan voorspoedig en ze lijkt steeds meer uit de schaduw van haar moeder te stappen. Totdat haar moeder weer vol in beeld verschijnt. Ook met Kate lijkt het in eerste instantie goed te gaan. Buiten het feit dat haar relatie met Luke op de klippen is gelopen, gaat haar muziek als een trein. Maar komt ze ooit van haar plankenkoorts af? En dan hebben we nog de ietwat domme Gaby, die door haar foute vriendje Jay steeds meer op de rand van de afgrond afstevent…

Ook dit boek barst weer van de heerlijk sappige roddels en rivaliteit. Want zeg nou zelf, dat is toch precies waarom we de serie lezen? Het boek laat duidelijk zien dat er ook een zwarte bladzijde aan het beroemd zijn kleeft en dat het in de verste verte niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Vriendschappen worden op de proef gesteld en relaties lopen op de klippen. Want wie kun je nu wel vertrouwen? Zo lijk je het ene moment alles te hebben en te zijn, maar dat kan zomaar ineens voorbij zijn. Dat is Hollywood.

Het boek heeft weer een open einde, wat me doet verlangen naar het volgende deel. Ik wil weten hoe het verder gaat/afloopt met de meiden. Een minpunt vind ik wel dat dit einde wel heel erg open is. Het boek stopt echt middenin het verhaal. Ik snap dat ze dat met opzet doet, zodat je het volgende deel ook gaat lezen (net zoals bij een TV-serie), maar er was echt nog geen één verhaallijn afgerond. We waren echt nog helemaal niet naar een einde toe aan het werken en toen stopte het al. En nu moet ik weer maanden wachten op het volgende deel. *zucht*

Het lezen van Starstruck kun je goed vergelijken met het kijken van een aflevering van The Hills. Je gaat er als een speer doorheen en het is een heerlijk tussendoortje. Niets meer, niets minder. Maar dat hebben we op zijn tijd toch gewoon nodig? Ik wel in ieder geval!

Heb jij ook af en toe zo''n heerlijk tussendoortje nodig?

Starstruck

Lauren Conrad

4 december 2012

ISBN 9789020679601
    Uitgever Blossom Books
    304 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Starstruck
  • Ondertitel:

The Fame Game 2

Blossom Books

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

Madison, Carmen, Kate en Gaby doen alle vier mee met het nieuwe reality-programma The Fame Game, maar helaas brengt het ze niet helemaal wat ze ervan verwacht hadden. Madison is nog steeds niet het lievelingetje van de show en krijgt ook nog eens privéproblemen, de relatie van Kate komt door het hele mediacircus onder druk te staan en Carmen en Gaby moeten proberen hun hoofd boven water te houden tussen alle perikelen van de andere meiden door.

- Leeftijd: 15+