Bodemloos RECENSIE

Loes den Hollander behoort tot de bestverkopende thrillerschrijfsters van ons land. Met een flinke regelmaat, zo’n drie boeken per jaar, verschijnen de boeken van Den Hollander. Van haar werken zijn er al meer dan 650.000 verkocht en dat is veel. Onlangs verscheen Bodemloos, een thriller waarin broer Tjeerd, zus Lizzie en tante Mies samen rouwen om de dood (door zelfmoord) van moeder en zus Hella. Een oude bekende (de vader van Lizzie en Tjeerd en de ex-man van Hella) komt terug in het leven van Tjeerd, Lizzie en Mies. Dit zorgt voor veel onrust en spanning.

Bodemloos is een onderhoudende thriller, maar absoluut geen tergend spannend verhaal. Alle problemen die denkbaar zijn, zijn verwerkt in dit verhaal. Op mij maakte dit een zeer ongeloofwaardige indruk. De ontknoping voelde ik al snel aankomen en mijn vermoeden bleek te kloppen. Dit verhaal had wel potentie, maar het had scherper uitgewerkt moeten worden. Zo zijn de karakters behoorlijk stereotiep: de problemen schetsen hun volledige persoonlijkheid en geen onverwachte acties maken deel uit van de personages.
De schrijfstijl van Loes den Hollander leest prettig, al vind ik dat zij zaken tamelijk uitgebreid beschrijft en behoorlijk veel gebruik maakt van opsommingen. Dit alles zorgt ervoor dat je je met Bodemloos niet zult vervelen, maar maakt het ook geen bloedstollende thriller die je meesleept en vervolgens niet meer weg kunt leggen.

Bodemloos is het 19e boek van Loes den Hollander. Heb jij wel eens een boek van deze bestsellerauteur gelezen?

Bodemloos

1  2  3  4  5

Tjeerd en Lizzie van Loon en Mies van Meekeren hebben een sterke familieband. Ze delen een turbulent verleden, maar de tijd heeft daar rust in aangebracht. Dat verandert als Hella, hun moeder en zus, een zelfmoordpoging doet die slaagt. Het verleden komt tevoorschijn in de persoon van wie iedereen zich al jaren geleden definitief heeft afgewend en ze ontdekken dat die persoon ervan overtuigd is dat er iets valt af te rekenen. Ze verzetten zich tegen zijn eisen en bundelen hun krachten. Maar hij weet wie van hen de zwakke schakel is. Hij weet ook iets niet en daardoor wordt de confrontatie die niet uit kan blijven een angstaanjagende gebeurtenis die niemand had voorzien.