Violet RECENSIE

Er is ondertussen een gigantische hoeveelheid aan vampier-gerelateerde boeken. Na Twilight had ik het eigenlijk wel een beetje gehad met de hele vampierboekentrend: er is altijd een jong, onschuldig meisje dat hopeloos verliefd wordt op een arrogante, kille vampier en alles doet om bij hem te blijven, ondanks het feit dat hij mensen vermoordt. Het boek Violet heeft hier aardig wat van weg, maar was door de interessante personages toch leuk om te lezen.

Wanneer Violet op een verlaten plein op haar vriendin staat te wachten, belandt ze in een nachtmerrie die ze totaal niet zag aankomen. Ze wordt getuige van een bloedbad aangericht door vampiers. De vampiers besluiten haar mee te nemen in hun wereld waaruit ze niet kan ontsnappen. Tegen beter weten in valt ze voor de troonopvolger van de vampierkoning, Kasper Varn. De brute manier waarop hij haar behandelt, lijken haar gevoelens voor hem niet te veranderen. Onder zijn harde buitenkant blijkt een gevoelige ziel te zitten. Wanneer ze zich eindelijk aan elkaar overgeven is niet iedereen daar even blij mee. De passie die ze met elkaar delen, brengt een hoop consequenties met zich mee.

Violet houdt je in spanning tot aan de laatste zin. De gevaarlijke situaties waarin Violet steeds verkeert, geven je het idee dat ze nooit meer levend uit de wereld van de vampiers zal komen. Meerdere malen wordt ze bedreigd en aangevallen door angstaanjagende vampiers die maar al te graag haar bloed willen drinken. Tijdens het lezen van het verhaal kwamen er verschillende vragen in me op, waardoor ik nieuwsgierig werd en alsmaar door bleef lezen, omdat ik antwoorden wilde. Waarom komt niemand haar redden? En wat is toch die profetie waar ze het steeds over hebben?

Ik vind het erg indrukwekkend dat de schrijfster van dit boek, Abigail Gibbs, nog maar achttien jaar is. Je merkt aan haar ongecompliceerde schrijfstijl dat ze niet de meest ervaren schrijfster is, maar op zo’n jonge leeftijd is er alle ruimte voor verbetering in de toekomst. Mijn verwachtingen zijn dat dit jonge talent nog veel zal gaan brengen in de toekomst. Ik ben benieuwd naar het vervolg op Violet!

Hou jij van vampier-gerelateerde boeken?

Violet

Abigail Gibbs

20 maart 2013

ISBN 9789401600552
    Uitgever Xander
  • Oorspronkelijke titel:

The Dark Heroine
  • Ondertitel:

Heldin van de Duisternis, deel 1

Xander

Fantasy & SciFi

1  2  3  4  5
    (26 stemmen)

Door een toevallige ontmoeting op een verlaten plein stort Violet in een wereld die haar wildste fantasieën overtreft – een wereld vol elegantie en schoonheid waar aristocratische vampiers wonen. Een plaats van waaruit geen ontsnapping mogelijk is… Onder die pracht en praal gaat een duisternis schuil, belichaamd in de charismatische, maar gevaarlijke erfgenaam van de troon, Kaspar Varn. Als Violet en Kaspar zich overgeven aan een passie die hun gescheiden werelden overstijgt, ontdekken ze dat het een passie is die een prijs heeft.

- Bekijk ook de boektrailer van Violet:

• Alles wat beweegt - Susan Smit

• De terugkeer - Tina van Dijk