Speel met mij RECENSIE

In eerste instantie dacht ik dat dit weer één van de vele Vijftig Tinten Grijs-rip off''s zou zijn: een erotisch getint boek waarin een vrouw verleidt wordt door een zeer aantrekkelijke man. Maar tot mijn verbazing had Speel met mij, afgezien van alle seksscènes, een spannende verhaallijn die het boek interessant maakte.

Dokter Alexandra Blake is onderzoekster en moet voor een congres naar Sydney om daar een lezing te geven over de onderzoeken en bevindingen die zij heeft gedaan. Op het congres komt ze, niet geheel toevallig, haar oude vlam Jeremy Quinn tegen. Ze heeft nog steeds een grote zwak voor hem en ondanks het feit dat ze getrouwd is en twee kinderen heeft, laat ze zich verleiden. Ze stemt in met een spannend en avontuurlijk experiment van Jeremy, waarbij hij - gedurende 48 uur - Alexandra''s zicht afneemt. In die tijd laat hij haar verschillende extreme dingen beleven, zonder dat ze ook maar iets kan zien. Hij speelt een psychologisch en lichamelijk spel met haar, waarbij ze niks anders kan doen dan hem volledig vertrouwen.

Het verhaal leest prettig weg met af en toe een terugblik naar wat er zich in het verleden afspeelde tussen Alexandra en Jeremy. Verwijzingen uit het heden naar het verleden en omgekeerd zorgen ervoor dat je een beter beeld krijgt van de relatie van de twee oude studiegenoten. Je beleeft het verhaal vanuit het perspectief van Alexandra. Zodra zij geblinddoekt wordt, worden de situaties beschreven zoals zij die ziet. Of in dit geval, niet ziet. Je leest het verhaal vanuit al haar andere waarnemingen. Wat ze ruikt, proeft, hoort en voelt. Deze manier van schrijven vond ik erg creatief en goed uitgevoerd.

Ondanks het open einde wat mij enigzins nieuwsgierig maakt naar het vervolg, kon ik me toch niet helemaal vinden in dit boek. Het verhaal hield me niet vast. Maar waar dat nu precies aan lag weet ik niet. Om je te verplaatsen in de hoofdpersoon heb je vrij veel fantasie nodig. Het feit dat ze bereid was haar gezin achter te laten voor een man waarmee ze in het verleden wat avontuurtjes heeft beleefd zorgde ervoor dat ze nogal ongevoelig overkwam. Al met al is Speel met mij een goed geschreven verhaal, maar het zal me niet lang bijblijven.

Zou jij voor 48 uur je zicht op durven te geven?

Speel met mij

Indigo Bloome

26 november 2012

ISBN 9789401600170
    Uitgever Xander
  • Oorspronkelijke titel:

Destined to Play
  • Ondertitel:

Deel 1

Xander

Erotische roman

1  2  3  4  5
    (20 stemmen)

Dokter Alexandra Blake – getrouwd, twee kinderen en met een heel leuke baan – staat op het punt zich in een gewaagd avontuur te storten. Als ze voor een serie belangrijke lezingen in Sydney is, komt ze haar oude vlam Jeremy Quinn tegen met wie ze spannende herinneringen aan een turbulente studententijd deelt. Gevaarlijk èn aantrekkelijk! Na een paar glazen champagne in zijn penthouse, stelt de nog even onweerstaanbare Jeremy haar voor mee te doen aan een gewaagd, psychologisch en lichamelijk spel. Als ze zich vervolgens helemaal aan hem overgeeft, liggen er ook andere gevaren op de loer. Ze komt terecht in een wereld die extremer en veel gevaarlijker is dan zij ooit had kunnen vermoeden.