Koken met Karin: handboek oven RECENSIE

Karin Luiten heeft inmiddels al meerdere Koken met Karin-boeken op haar naam staan. Haar nieuwste boek (Koken met Karin: handboek oven) bezit – zoals de titel al zegt – allerlei lekkere recepten uit de oven. ''Dit boek is niet bedoeld voor amateurtopkoks die restaurantje willen spelen in eigen huis, maar voor de luie thuiskok die lekkere, mooie en toch makkelijke gerechten op tafel wil zetten voor familie en vrienden,'' schrijft Karin in het voorwoord als een reactie op de uitspraak van topkok Robert Kranenborg: ‘Alleen luie koks werken veel met de oven!’.

Koken met Karin: handboek oven heeft een duidelijke indeling in de categorieën hartig en zoet en vervolgens zijn deze categorieën weer ingedeeld op soort gerecht zoals voorgerecht, vlees, pasta en risotto, gebakjes, zoete snacks, etc. Dit maakt Koken met Karin tot een overzichtelijk kookboek en zo heb je voor iedere gelegenheid wel een leuk gerecht dat je makkelijk vanuit de oven op tafel kan toveren.

Toen ik door het boek heen bladerde zag ik al snel veel recepten die ik met alle plezier zou willen maken. En het leuke aan dit boek is dat het helemaal niet moeilijk hoeft te zijn! Karin geeft bij bijna ieder recept een aantal handige tips en ze heeft alles duidelijk stap voor stap beschreven, waardoor volgens mij iedereen in een handomdraai deze gerechten op tafel kan zetten. Naast de recepten staan er ook nog een aantal algemene tips in het boek, zoals hoe je een kernthermometer moet gebruiken, hoe je het beste je deeg kan laten rusten en nog veel meer andere handige kook tips.

Na dit boek ben ik erg nieuwsgierig geworden naar de andere Koken met Karin-kookboeken. Vooral als ze allemaal dezelfde uitstraling en overzichtelijkheid als dit boek hebben. Ik kan dit boek dan ook zeker aanraden aan iedereen die het leuk vindt om zich af en toe even uit te sloven voor familie of vrienden, maar weinig zin heeft om uren in de keuken te moeten staan.

Zou jij willen koken met Karin?

Koken met Karin

1  2  3  4  5

Koken met Karin: zónder pakjes & zakjes laat je zien hoe je allerlei populaire kant-enklaargerechten gewoon zelf kunt maken. Van smeuïge aardappelpuree tot spannende stamppotjes, van geurige soep tot botermals draadjesvlees, van kruidige kip tot echte chocolademousse, van basisrecepten tot verrassend culinaire varianten.