Wie gevonden wil worden RECENSIE

Talia Mandati is de dochter van twee rijke BN''ers en leeft een luxe leventje. Al snel heeft ze er genoeg van dat ze continu door de paparazzi belaagd wordt en geen normaal kind kan zijn. Wanneer ze het echt beu is, vraagt ze als verjaardagscadeau een nieuwe identiteit aan haar moeder. Ze knipt haar mooie blonde haren en verandert haar hele look. Vanaf nu zal ze door het leven gaan als Keri en niemand mag dit geheim weten.
 Ze begint haar nieuwe leventje in Nijmegen waar ze in een woongroep terecht komt met andere jongeren die niet meer thuis kunnen wonen. Hier ontmoet ze Toby waar ze al snel iets meer voor gaat voelen dan alleen vriendschap. Het is alleen heel gevaarlijk om te veel van zichzelf bloot te geven. Hij mag absoluut niet weten dat zij eigenlijk Talia Mandati is voordat de pers erachter komt.
 Vanuit de instelling in Nijmegen verhuist ze naar een pleeggezin waar ze wordt opgenomen als een volwaardig lid van de familie. Dankzij haar nieuwe ouders, broer en zus heeft ze eindelijk het gevoel normaal te zijn. Ondanks dat ze zich heel erg thuis voelt in het nieuwe gezin, mist ze Toby enorm. Zal ze hem gaan opzoeken of is het te gevaarlijk?

Het is een leuk boek voor jonge meiden vanaf 12 jaar. Het is grappig om te lezen hoe het leven van de dochter van bekende Nederlanders eruit ziet. Veel mensen dromen van zo''n leven, maar uit het boek blijkt dat kinderen die alles hebben juist heel graag normaal willen zijn.

De auteur, Arno Bohlmeijer, heeft als docent een prins van Oranje in de klas gehad en weet zo hoe het is als een kind ongewild veel aandacht krijgt. In het begin van het boek wordt in een vogelvlucht het leven van Talia geschetst en is het lastig om in het verhaal te komen. Als je op het punt komt dat Talia haar nieuwe identiteit krijgt, is het een vermakelijk boek dat eindigt in een romantisch verhaal. Lekker luchtig boek om snel uit te lezen.

Zou jij BN''ers als ouders willen hebben? Waarom wel/niet?

Wie gevonden wil worden

1  2  3  4  5

Talia Mandati heeft heel rijke en beroemde ouders. Er zijn body guards en paparazzi. Het leven is als in een gouden kooi. Talia heeft er genoeg van en wil eruit stappen. Talia verandert haar look en wordt Keri. Ze gaat op zoek naar zichzelf. Ze woont in een instelling en later in een pleeggezin. Ze ontmoet Toby en wordt verliefd. Toby ontdekt haar geheim en kan gemakkelijk geld verdienen door haar te verraden aan de pers. Keri heeft ook vaak twijfels over haar beslissing, maar kan niet terug naar haar oude leven. Het idee voor dit boek ontstond bij Arno Bohlmeijer toen hij lesgaf: als docent had hij een prins van Oranje in de klas, vlak voor zijn tafel. Hij zag de jongen soms worstelen met ongewenste aandacht en vroeg zich af: als je zo’n leven met roem en lijfwachten niet wilt, hoe kun je er dan uitstappen?Het verhaal is ook gebaseerd op feiten rond Athina Onassis. Zij erfde 2 miljard euro maar had een complexe jeugd, achtervolgd door de roddelpers en paparazzi.

- Leeftijd: 15+