Het huwelijkscontract RECENSIE

In Het huwelijkscontract, het eerste deel van de Getrouwd met een miljonair-trilogie, draait het allemaal om Alexa en Nicholas. Alexa en Nicholas gaan way back: Nicholas is namelijk de broer van de beste vriendin van Alexa, maar ook de jongen die jaren geleden haar hart brak.

Tegenwoordig heeft Alexa een eigen boekwinkel en is kláár met mannen. Daarnaast heeft ze geld nodig. En het liefste een beetje snel ook. Met dat geld kan ze namelijk haar ouderlijk huis van de ondergang redden. Nicholas is ondertussen stinkend rijk en gelooft echt totaal niet in het heil van het huwelijk. Maar, hij móet trouwen om zijn vaders bedrijf te kunnen erven. Als hij erachter komt dat Alexa geld nodig heeft, doet hij haar een aanbod: een zakelijk huwelijk. Op die manier krijgt zij het geld dat ze nodig heeft om haar ouderlijk huis te redden en erft hij het bedrijf van zijn vader. Twee vliegen in één klap. Ze stellen een lijst op met duidelijke afspraken en met stip op nummer één: niet verliefd worden. Aangezien Alexa het helemaal gehad heeft met het mannelijk geslacht en Nicholas niet in het huwelijk gelooft, moet dat wel lukken. Of niet...?

Alhoewel het plot niet bijster origineel is - het doet me bijvoorbeeld onder andere sterk denken aan de film The Proposal, waarin de hoofdpersonages ook een soort zakelijk huwelijk aangaan en de buitenwereld willen laten geloven dat het echt is - heb ik het boek in een aantal uurtjes van a tot z gelezen. En dat is natuurlijk altijd een goed teken. De schrijfstijl van Jennifer Probst is fijn, je raast door het boek heen. Ze heeft wat snufjes humor door het verhaal gestrooid en een aantal keer betrapte ik mezelf er dan ook op dat ik met een smile aan het lezen was. Wel kon ik al vrij snel uittekenen hoe het verhaal zou gaan verlopen, maar eerlijk gezegd kon ik me daar niet aan ergeren. Ik bleef lezen en zat helemaal in het verhaal over het huwelijkscontract van Alexa en Nicholas. Ze zijn een beetje als water en vuur; ze trekken elkaar aan en stoten elkaar voortdurend af. Hun gevoel roept keihard ''ja'', maar het verstand ''nee'' en het is leuk om daarover te lezen.

Het huwelijkscontract is een ietwat voorspelbaar, maar superromantisch boek dat prettig wegleest. Ik ben benieuwd hoe Jennifer Probst de andere delen van de trilogie invulling heeft gegeven.

Ben jij ook benieuwd geworden naar de trilogie van Jennifer Probst?

Het huwelijkscontract

Jennifer Probst

11 februari 2013

ISBN 9789022565612
    Uitgever Boekerij
    272 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

The Marriage Bargain

Boekerij

Erotische roman

1  2  3  4  5
    (58 stemmen)

Een huwelijkscontract met strenge regels…

Alexa McKenzie is impulsief, runt een boekwinkeltje, heeft het helemaal gehad met mannen én heeft snel geld nodig om haar ouderlijk huis te redden. Ze kan in haar wanhoop niet vermoeden dat de broer van haar beste vriendin haar redder zal worden. Tegenwoordig is hij een machtig zakenman, maar ooit was hij de jongen die haar hart brak.

Miljonair Nicholas Ryan gelooft niet in het huwelijk, maar om zijn vaders bedrijf te kunnen erven moet hij trouwen. Wanneer hij ontdekt dat de jeugdvriendin van zijn zus in financiële moeilijkheden zit, doet hij haar een gewaagd aanbod: een huwelijkscontract met een aantal strikte regels. Geen gedoe. Alles zakelijk houden. Niet verliefd worden. Het is maar voor een jaar, dus het kan voor beiden niet moeilijk zijn zich aan de regels te houden. Toch?