Dat meen je niet! RECENSIE

Dat meen je niet! pikt de draad op waar Loslippig is geëindigd. Suus en Milo zijn nog steeds samen en ze zijn gelukkiger dan ooit. Wanneer Milo een grote rol krijgt in een bekende Nederlandse soap, beslist Suus dat ze ook opnieuw wil gaan werken en ze gaat aan de slag als journaliste bij een weekenduitgave van een krant. Hun leven lijkt echt een droom te zijn… Tot er plots iets verschrikkelijks gebeurt - iets wat ik als lezer overigens in de verste verte niet had zien aankomen - en het leven van Suus helemaal op zijn kop komt te staan!

Bij het lezen van de eerste hoofdstukken van Dat meen je niet! had ik het gevoel dat ik de zoveelste chicklit, waarin een gelukkig liefdesverhaal wordt beschreven, aan het lezen was. Maar wanneer het verhaal plots een onverwachte wending kreeg, kon ik niet meer stoppen met lezen.

Dat meen je niet! is een verhaal dat lekker wegleest, mede doordat het boek is onderverdeeld in korte hoofdstukken. Aangezien Marie-Cecile Beniers zelf journaliste bij een roddelblad is geweest, weet ze als geen ander hoe het er in dat wereldje aan toe gaat. Dit levert meteen enkele leuke inside-stories op en je vraagt je ook af welke bekende Nederlanders een inspiratiebron vormden. Kortom, ik was aangenaam verrast (en geschrokken!) door het onverwachte plot van dit verhaal. Als je zelf op zoek bent naar een heerlijk wegleesboek dat je in no-time uitleest, dan raad ik je dit boek zeker aan.

Wat is jouw mening over de roddelpers?

Dat meen je niet!

1  2  3  4  5
    (16 stemmen)

Na een paradijselijke vakantie in Costa Rica keert Suzanne samen met haar vriend Milo terug naar Nederland. Milo, een hotte BN'er bekend van de soap Geen weg terug, heeft een rol gekregen in een superprestigieuze, nieuwe televisieserie. Suzanne gaat aan de slag bij Hers, de weekendbijlage van Het Nieuwsblad. Maar hier blijkt al snel dat alles mooier lijkt dan het in werkelijkheid is. Haar diepte-interviews met verwende diva's eisen al Suzanne's energie. Als de roddelpers Milo en Suus ook niet met rust laten, blijkt haar terugkeer vooral een koude douche. Dan slaat het noodlot genadeloos toe en staat Suus er plotseling helemaal alleen voor. Bovendien doet ze een huiveringwekkende ontdekking.

Een kijkje in de wereld van de vaderlandse showbizz en de roddeljournalistiek. Wat is er waar van al die sappige onthullingen? Lopen feiten en fictie ècht door elkaar heen? En wie is wie in glamourland?