Dromen RECENSIE

‘De ultieme fantasy chicklit’ staat er in vetgedrukte letters op de cover van het boek. Je moet van goeden huize komen om dit over jezelf te zeggen, nog voor het boek überhaupt iets bewezen heeft. Maar uit nader onderzoek blijkt dat dit het derde deel is van een Young Adult serie van Becca Fitzpatrick. Ik ben razend benieuwd, vooral omdat dit het eerste deel is wat ik van de serie lees.

Vanaf pagina 1 word ik meegezogen in het verhaal. Het is zo geschreven dat je het boek nooit meer wilt neerleggen. Met geen mogelijkheid. Het is een wonderlijk boek, met wonderlijke verhaallijnen. Want hóé kan het, dat een moeder en haar dochter - die toch maanden zoek is geweest - zo gemakkelijk hun leven weer oppakken? Dat kán dus. Omdat moeder wordt beetgenomen. Nora probeert uit alle macht haar moeder hiervan te redden. Ondertussen probeert ze ook te achterhalen wat er gebeurd is in de maanden dat zij weg was. Ze weet helemaal niets meer.

Dromen is heerlijk geschreven. Met vaart en humor wordt je als lezer getriggerd om te blijven hangen. De fantasy-verhalen zijn enorm populair op dit moment, maar dit is er eindelijk weer één die waardig is aan de top, want deze serie is zelfs leuk voor volwassenen om te lezen.

Wat is jouw favoriete fantasy boek?

Dromen

1  2  3  4  5
    (25 stemmen)

Nora wordt wakker op een kerkhof, hoe ze daar terecht is gekomen weet ze niet. Eenmaal thuisgekomen hoort ze dat ze al weken wordt vermist. Ze kan zich niets van de afgelopen vijf maanden herinneren. Nora probeert haar leven weer op de rails te krijgen: ze gaat naar school, hangt rond met haar beste vriendin, en ze probeert uit alle macht de enge nieuwe vriend van haar moeder te ontwijken. En dan zijn er ook nog de visioenen van engelenvleugels en griezelige wezens. Alsof dit allemaal al niet verwarrend genoeg is, ontmoet Nora een zeer aantrekkelijke jongen, met wie ze zich meteen nauw verbonden voelt…

- Nieuwsgierig? Lees alvast een fragment uit het boek: