Toen kwam jij RECENSIE

Jennifer Weiner heeft ondertussen al aardig wat boeken op haar naam staan, maar het bekendste boek is waarschijnlijk wel In haar schoenen dat verfilmd is als In her shoes, met Cameron Diaz in de hoofdrol. Toen kwam jij is haar nieuwste boek dat gaat over Julia, Bettina, Annie en India, vier verschillende vrouwen van verschillende leeftijden met ieder een eigen leven en verleden, die elkaar op verschillende manieren leren kennen.

Toen ik begon met lezen had ik veel moeite met het volgen van het verhaal. Ieder hoofdstuk is vanuit een ander hoofdpersoon geschreven en vooral in het begin had ik moeite om te herinneren wie wie nu precies was en wat de sociale context van die persoon was. Zelf vond ik dit wel een beetje egenvallen en moest ik me er wel even echt toe zetten om toch door te lezen. Ik ben blij dat ik het boek wel uitgelezen heb, want eigenlijk vertelt Jennifer Weiner een prachtig verhaal! Toen kwam jij is wat mij betreft zeker wel een aanrader, maar het is wel een boek waar je je gedachten bij moet houden.

Houd jij van boeken met verschillende verhaallijnen?

Toen kwam jij

Jennifer Weiner

13 maart 2013

ISBN 9789044622980
    Uitgever Prometheus
    400 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Then Came You

Prometheus

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Jules Strauss is Princeton-alumnus, heeft kennissen in plaats van vrienden en ouders die ze niet durft uit te nodigen voor een familieweekend vanwege de verslaving van haar vader. Annie Barrow is getrouwd met haar jeugdliefde en is moeder van twee jongens. Na een jaar thuiszitten en diverse pogingen vier mensen te voeden met het schamele salaris van haar man heeft ze nog maar één doel: geld verdienen. India Bishop, achtendertig (eigenlijk drieënveertig), heeft alles aan zichzelf veranderd: haar naam, haar gezicht en haar verleden. Ze wil een kind krijgen van Marcus, een oudere, welgestelde heer. Wanneer zwanger worden moeilijker gaat dan verwacht, vraagt ze Annie en Jules om hulp. Hun plannen worden echter gedwarsboomd door Marcus' wantrouwende dochter Bettina. Met verrassende tederheid en veel humor neemt Jennifer Weiner ons mee in het leven van drie vrouwen. Toen kwam jij is een onvergetelijke, tijdloze roman over titels en standen en over de waarde van het moederschap.