Virtuele tango RECENSIE

Een advertentie is het begin van opeenvolgende moorden. De Hoornse politie zit er bovenop en komt erachter dat verschillende vrouwen op deze advertentie hebben gereageerd. De moordenaar laat zijn slachtoffers op een gruwelijke manier lijden en legt na afloopt een zwarte roos in hun hand. Het lijkt erop dat de moordenaar de politie, rechercheurs Sanne en Luca, ook goed in de gaten houdt. Wanneer een meisje van de chatbox vermoord wordt gevonden, maar er vanuit haar naam nog steeds wordt gechat, gaat er een belletje rinkelen. Helemaal wanneer een negentienjarig meisje zich aanmeldt, die meer over de moorden weet dan de politie bekend heeft gemaakt.

Virtuele tango is de eerste thriller van Melissa Skaye (pseudoniem voor Melissa Bielsma-Schaaij), maar niet haar eerste boek. Eerder verschenen al twee delen van de fantasyserie Jeremy Jago (binnenkort opnieuw uitgebracht bij Uitgeverij Zilverspoor) en verschillende korte verhalen in bundels. Virtuele tango is uitgebracht in samenwerking met de bekende site Ten Pages. Op deze website verkocht Melissa binnen no-time alle aandelen. Ik heb er ook een paar gekocht, dus ik was heel benieuwd naar de rest van het boek en werd absoluut niet teleurgesteld.

Virtuele tango is een spannende thriller en detective, waarin de seriemoordenaar bij ieder lichaam een bijzondere handtekening achterlaat. Meerdere keren word je als lezer op het verkeerde been gezet en in cursieve stukken komt de moordenaar aan het woord. Er wordt goed opgebouwd naar een verrassende ontknoping.

Dat de Hoornse auteur goed kan schrijven, wist ik al. Maar met dit boek bewijst ze dat ze de titel ‘thrillerauteur’ ook absoluut verdient.

Houd jij van thrillers? Zo ja, wat is je favoriete thriller?

Virtuele tango

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

In Hoorn heeft een nietsontziende moordenaar het voorzien op jonge vrouwen. Hij schuwt geen enkel middel om zijn doel te bereiken en gebruikt het internet als zijn moordplatform. De slachtoffers worden in de meest gruwelijke omstandigheden aangetroffen. Sanne Philips en Luca Borra, rechercheurs van politie Hoorn, staan voor een raadsel. De dader lijkt onzichtbaar en de doodsoorzaak niet te achterhalen. De slachtoffers hebben allen op een advertentie gereageerd, waardoor de recherche haar aandacht richt op de mysterieuze man die zich hierachter schuilhoudt. Maar wat is de betekenis van de zwarte roos die bij elk slachtoffer wordt gevonden? Zodra blijkt dat de vrouwen voor hun dood een date met vermoedelijk dezelfde man hebben gehad, is de recherche van mening dat het hier de dader betreft, of dat er door twee daders onder één hoedje wordt gespeeld. De situatie wordt nog dramatischer als Faith Binet, een meisje van vijftien, verdwijnt. De tijd dringt en de race tegen de klok begint om Faith levend terug te vinden, voordat er nog meer doden vallen...

• Tussen twee kwaden - Laura Diane

• De torens van februari -Tonke Dragt

• De redersdochters- Gerda van Wageningen