The Vampire Diaries: Maanlied RECENSIE

In het nieuwe deel van The Vampire Diaries verruilen Elena en haar vrienden Fell’s Church voor Dalcrest College en gaan zij een nieuwe fase van hun leven in. Na het spannende gevecht in de Duistere Dimensie hoopt Elena dat zij een normaal en rustig leven kan leiden met haar grote liefde: Stefan. L.J. Smith heeft echter dit deel ook weer van alles in petto voor Elena en haar vrienden. Zo is niets wat het lijkt op Dalcrest College en raken zij binnen de kortste keren verzeild in verschillende mysterieuze situaties. Zo komt Elena achter een groot geheim van haar ouders, dat ook in het volgende boek waarschijnlijk nog wel een rol zal gaan spelen, wordt Matt gedwongen een groot geheim te bewaren en de nieuwe liefde van Bonnie houdt op zijn beurt ook verschillende zaken voor haar achter.

Met Maanlied heeft L.J. Smith haar vorige boeken wederom overtroffen. De personages worden merkbaar ouder en hun karaktereigenschappen worden langzaam uitgebouwd. Op deze manier kun je je steeds beter en verder verdiepen in het verhaal en ik kon dan ook elke keer niet wachten om verder te lezen. De spanning wordt goed en doorlopend vastgehouden en heeft alles wat je van een Young Adult en het paranormale genre mag verwachten. Het plot waarin alle verhaallijnen bij elkaar komen doet je verlangen naar het volgende deel van The Vampire Diaries en ook hierin is boek ingenieuzer en verbeterd ten opzichte van de eerste delen.
Natuurlijk is het wederom wennen voor een kijker van de televisieserie The Vampire Diaries dat de personages in het boek net even iets verschillen van de personages op het scherm, maar voor echte fans is het alleen maar leuk dat er een alternatief verhaal wordt aangeboden.

Wat vind jij leuker, de televisieserie of de boeken van The Vampire Diaries?

The Vampire Diaries: Maanlied

1  2  3  4  5
    (9 stemmen)

Elena en haar vrienden kunnen niet wachten om naar Dalcrest College te gaan, de plek waar haar ouders elkaar voor het eerst ontmoet hebben, nu ze zijn teruggekeerd uit de Duistere Dimensie. Na al het heen-en-weergeslinger tussen Damon en Stefan weet Elena nu eindelijk aan wie haar hart toebehoort: Stefan. Elena weet dat dit haar jaar gaat worden! Zelfs Damon lijkt zich in zijn nieuwe rol te schikken. Weg zijn uit Fell's Church betekent echter niet dat Elena haar verleden helemaal achter zich kan laten. Als studenten op mysterieuze wijze verdwijnen, lijkt achter elk nieuw vriendelijk gezicht een vijand te schuilen. Al snel breekt er paniek uit en kost het Elena, Bonnie, Meredith en Matt moeite om in elkaar te blijven geloven. Elena komt achter een goed bewaard familiegeheim dat haar hele leven op z'n kop zet en niets goeds voor de toekomst voorspelt. Kan Elena haar lot ontlopen? En zal het Stefan of toch Damon zijn die naast haar blijft staan tot het bittere einde?