De kluts kwijt RECENSIE

Men neme een jonge moeder met ondernemingszin, een bedrijfje met biologische gerechten voor peuters en een vleugje huwelijksperikelen. Meng de ingredienten en je hebt een heerlijke roman.
Sarah Pinneo heeft met De kluts kwijt een roman geschreven die je niet meer weg wilt leggen.

Als culinair journalist weet ze als geen ander hoe ze lekker eten moet omschrijven, met als gevolg dat ik het hele boek lang honger heb. En niet in een suf broodje kaas, maar in zo’n overheerlijke ‘appel-cheddar muffet’. Gelukkig voor de hongerige lezer heeft Sarah de recepten van de gerechten waar ze over schrijft, toegevoegd. Dan kun je zelf de keuken in. Maar dan wel met biologische ingredienten, want iets anders durf je niet meer na het lezen van De kluts kwijt.

Het prettige aan dit boek is dat je heerlijk kunt wegdromen zonder dat de hoofdpersoon in voorspelbare situaties komt. Eindelijk eens een chicklit waar de echtgenoot niet vreemdgaat met de nanny. Zo fijn dat Sarah niet in de welbekende chicklit-valkuil is getrapt.

Het lijkt of er een nieuwe stroming in chicklit-land ontstaat. Eentje waar de prins niet per definitie een vervelende knappe man is die de hoofdpersoon voortdurend kwetst, maar verhalen over zelfstandige en ondernemende vrouwen. Hoe fijn het ook is om te lezen over klunzige vrouwen die zich alleen maar bezighouden met het ontmoeten van de knappe aanstaande echtgenoot, is dit een welkome afleiding.

Met De kluts kwijt haal je een overheerlijk verhaal in huis die je vermaakt tijdens ontbijt, lunch én diner. Lees smakelijk!

De kluts kwijt

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Julia Bailey is moeder van twee jongetjes én van haar geestjeskind Julia's Child, een piepklein bedrijfje dat biologische groente- en fruithapjes voor peuters produceert, met namen als Lieve Linzen en Give Peas a Chance. Als Marta, haar enige werknemer en grootste rots in de branding, voor elkaar weet te krijgen dat Julia live in de uitzending van een grote talkshow mag komen koken, ziet het ernaar uit dat de doorbraak waar ze al zo lang op wacht eindelijk voor het grijpen ligt. Maar ook al durft Julia eindelijk te hopen dat haar bedrijfje een succes zal worden, ze ontdekt algauw dat ze veel te weinig tijd en veel te veel principes heeft. Het blijkt nog niet zo gemakkelijk te zijn om te voldoen aan de hoge eisen van haar nieuwe klanten én de wereld te redden!

• Deze films en series worden eind oktober van Netflix verwijderd

• Disney karakters in de stijl van Tim Burton

• Top 10 Assepoester verfilmingen