De lab baby RECENSIE

Stel, je wilt dolgraag een baby, maar het lukt niet. Wat doe je dan? Suzanne, die al jaren gelukkig is met haar vriend Jasper, is doodsbang dat haar grootste droom niet in vervulling zal gaan. De eerste afspraak bij de huisarts voelt als een grote stap, haar angst en onzekerheid delen met familie en collega''s lijkt nog veel moeilijker. Alleen haar beste vriendinnen Nikki en Janine zijn op de hoogte. Als Suzanne besluit dat ze niet langer op goed geluk wil afwachten, gaat ze samen met Jasper naar het ziekenhuis, waar haar uiterst pijnlijke vruchtbaarheidsbehandelingen staan te wachten. De behandelingen en controles spelen een grote rol in haar dagelijks leven. Door alle hormonen, de slopende onzekerheid en enorme teleurstellingen is ze zichzelf niet meer. Hoe Jasper en haar vriendinnen ook hun best doen, voor Suzanne voelt bijna elke goedbedoelde opmerking verkeerd. Iedereen loopt op eieren en al haar relaties komen onder grote druk te staan, ook die met Jasper.

De Lab Baby is een open en eerlijk boek over vruchtbaarheidsbehandelingen. De schrijfster maakt duidelijk hoe zwaar het is, zowel lichamelijk als emotioneel. Als lezer krijg je een kijkje in haar gedachten en ontdek je hoe eenzaam en onbegrepen ze zich heeft gevoeld, ondanks de liefde en interesse van zoveel mensen om haar heen.

De schrijfster wil met dit boek vrouwen met vergelijkbare problemen een hart onder de riem steken. Door de toegankelijke schrijfstijl is het boek echter niet alleen geschikt voor lotgenoten, maar ook voor mensen die een familielid of vriendin met vruchtbaarheidsproblemen beter wil begrijpen.

Wat vind jij van labbaby''s?

De lab baby

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Suzanne heeft de leukste baan van de wereld, een hechte vriendengroep en ze woont samen met haar grote liefde Jasper. Wanneer ze tegen alle verwachtingen in niet zwanger wordt, stapt ze vol overgave in de wereld van ivf. Maar dat is niet bepaald makkelijk: ze krijgt te maken met onderzoeken, hormoonbehandelingen en grote onzekerheid. Haar relatie met Jasper komt onder druk te staan en Suus vlucht in haar werk – en wordt getroost door collega Stijn. Zal haar grote wens ooit nog in vervulling gaan?