Google nooit gebroken hart RECENSIE

Vlak voor haar bruiloft wordt Vivienne door haar verloofde Rob gedumpt. Ze is er kapot van en kan het maar niet van zich afzetten. Wanneer Rob een paar maanden later met een andere vrouw verloofd is, stort Vivienne helemaal in. Ze besluit een website op te richten voor lotgenoten met een gebroken hart. Ondertussen zoekt ze steun bij haar beste vriend, Max. Hij sleept haar door de moeilijke periode heen. Wanneer Max op een gegeven moment verdwijnt, beseft Vivienne pas wat ze mist. Hij was al die tijd de liefde van haar leven en nu is ze hem kwijt. Lukt het haar om de liefde terug te vinden?

Aan humor geen gebrek in dit boek. Hoofdpersoon Vivienne begaat de ene blunder na de ander. Vooral wanneer ze op de meest hopeloze manier indruk probeert te maken op haar ex-verloofde. Qua uiterlijk en karakter deed ze me een beetje denken aan Bridget Jones uit Bridget Jones’s Diary. Je leeft al snel met haar mee en ik kan me voorstellen dat veel vrouwen zich zullen herkennen in haar situatie. Niet per sé het gebroken hart, maar ook de situaties die zich afspelen op haar werk en binnen haar familie.

Naast het omgaan met een gebroken hart, gaat het verhaal ook over het vinden van een nieuwe liefde. Niet alleen in het leven van Vivienne, maar ook in dat van haar oma, die haar heeft opgevoed. Haar opa is pas twee jaar geleden overleden en eigenlijk wilt haar oma hertrouwen met haar nieuwe vriend. Vivienne is het daar totaal niet mee eens en creëert daardoor een afstandelijke houding tegenover haar oma. Het omgaan met verlies en verder gaan met het leven, spelen dus ook een belangrijke rol in Google nooit gebroken hart.

Het verhaal wordt afgewisseld met korte dialogen, verhaaltjes en adviezen over gebroken harten en de liefde, die geplaatst worden op de website van Vivienne. Dit zijn vaak kleine, grappige stukjes aan het begin van een hoofdstuk. Dat was zeker een leuke en creatieve toevoeging aan het boek.

Kortom: Google nooit gebroken hart is een fantastisch debuut van Emma Garcia. Het verhaal heeft humor, herkenning en romantiek. Precies de juiste ingrediënten voor een goede chicklit. Fans van Sophie Kinsella zullen zeker smullen van dit boek!

Wat is jouw beste advies voor iemand met een gebroken hart?

Google nooit gebroken hart

Emma Garcia

19 april 2013

ISBN 9789021807065
    Uitgever Sijthoff
    336 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Never Google Heartbreak

Sijthoff

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

Tips om een gebroken hart te voorkomen:
    1. Doe niks gênants waar je ex bij is
    2. Ga niet naar bed met je beste vriend
    3. Bel niet met je ex als je dronken bent
    4. En google nooit, maar dan ook nooit 'gebroken hart'...

Nog nooit was een break-up zo hilarisch...

Vivienne wordt tot haar verbijstering vlak voor haar huwelijk gedumpt. Op zoek naar lotgenoten googlet ze 'gebroken hart' en ze begint vervolgens haar eigen website met relatieadvies. Al die tijd is haar beste vriend Max haar trouwe bondgenoot en stevige schouder geweest. Als Max ineens spoorloos verdwijnt, begrijpt Viv pas dat híj de liefde van haar leven is. Nu moet ze alles op alles zetten om hem terug te krijgen. Is er een zoekmachine sterk genoeg om haar geliefde weer te vinden?

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane