Viva España RECENSIE

Viva España vertelt het verhaal van de Nederlandse Anne, die al enige jaren in Spanje woont. Ze werkt met veel plezier bij makelaarskantoor Costa Villas en geniet van het Spaanse leven. De familie van Lieshout heeft Villa España gehuurd en Anne brengt hen daarheen na aankomst bij het kantoor. Tijdens de rondleiding begint de vakantie van de familie niet zoals ze gepland hadden. Vanaf die rondleiding ligt ook het leven van Anne overhoop. Haar baas Jeroen gedraagt zich al enige tijd zeer vreemd en als op een dag de vader van Jeroen, Henk - die Anne als haar eigen vader beschouwd - ontvoerd wordt, begint ze Jeroen nog meer te wantrouwen. Gelukkig heeft ze haar vriend Daniël en haar twee vriendinnen, Suzan en Marloes - die over zijn gekomen uit Nederland - die ze in vertrouwen kan nemen. Maar haar vriendinnen zijn niet zo gecharmeerd van de Spaanse Daniël. Wanneer ook Anne haar leven niet meer zeker is, zoekt ze een veilige plek in een afgelegen huis dat nooit verhuurd wordt. Maar is Anne hier wel zo veilig als ze denkt en zal ze erachter komen wie Henk ontvoert heeft, voordat het te laat is?

Dit was het eerste boek dat ik van Linda van Rijn heb gelezen en ik ben meteen fan! Ik ben ook zeker van plan om haar andere boeken te lezen. Vanaf de eerste bladzijde word je in het verhaal getrokken en wil je alleen nog maar blijven lezen. Ze weet de spanning zo op te bouwen, zonder dat je erachter komt wie de dader is en waar het verhaal zal eindigen.

Linda van Rijn hoort thuis in het rijtje van Suzanne Vermeer, Simone van der Vlugt en Saskia Noort, dus als je van de boeken van deze dames kan genieten, zul je de boeken van deze auteur ook zeker waarderen. Viva España is een heerlijke, zomerse thriller, die je lekker in de zon in de tuin, op balkon of op vakantie op het strand of aan het zwembad moet gaan lezen! Zeker een aanrader!

Houd jij van dit soort thrillers?

Viva España

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

De 32-jarige Anne Verhulst geniet met volle teugen van haar leven aan de zonnige Spaanse Costa Brava. Sinds drie jaar woont ze in Platja d’Aro, waar ze werkt op het makelaarskantoor van Henk Bleiswijk en de verhuur van prachtige, Spaanse villa’s onder haar hoede heeft. In Daniël heeft ze de liefde van haar leven ontmoet: hij overlaadt haar met passie, liefde en de meest uitbundige cadeaus.

Als ze nieuwe Nederlandse huurders rondleidt in de mooie Villa España, doen de kinderen van het gezin een gruwelijke vondst. In een van de badkamers ligt een vrouw, vastgebonden en gekneveld. Anne herkent haar als de gehandicapte dochter van haar baas. De politie neemt de zaak in behandeling, maar maakt geen haast de dader op te sporen. In de week daarna gebeuren er vreemde dingen. Het kantoor wordt overhoop gehaald, maar er niets van waarde gestolen. Ook is er een inval van de Spaanse FIOD wegens mogelijke belastingontduiking. Ze gaat zelf op onderzoek uit en komt tot verrassende ontdekkingen, onder meer over haar vriend Daniël. Als kort daarop Henk verdwijnt en er in Anne’s appartement wordt ingebroken, komt het gevaar angstig dichtbij...