Kiezen voor liefde RECENSIE

Rowena en Armand hebben al ruim twaalf jaar een relatie. Ze weten het zeker, ze gaan hun leven samen delen en trouwen lijkt hierbij de logische stap te zijn. Wanneer Armand haar een aanzoek doet, waant Rowena zich in de zevende hemel. Haar geluk is echter van korte duur, wanneer Armand plotseling op slag verliefd wordt op Kitty en haar verlaat. Maar ze vertikt het om dit te accepteren en wil haar grote liefde terugwinnen. En wat is een betere manier dan de lieve, begrijpelijke ex uit te hangen en zijn vriend te blijven, met het idee dat hij zijn fout inziet en bij haar terugkomt?

De flaptekst van Kiezen voor liefde vertelde een interessant verhaal en dat had ik ook aanvankelijk van dit boek verwacht. Helaas was dit niet het geval. De manier waarop de personages geschetst zijn en de ondoordachte en plotselinge handelingen die zij verrichten, maakt het moeilijk om met hen mee te leven. Soms leken ze zelfs een beetje op slechte acteurs uit een té cheesy soapserie.

De thematiek van het boek is daarentegen intrigerend, maar er kon nog veel meer mee worden gedaan. Bovendien is het verhaal vrij voorspelbaar aan het begin en het lijkt alsof je weet welke kant het op gaat. Er wachtte echter een verrassing aan het einde van het boek, dat ik zeker niet had verwacht. Dat was dan wel weer een pluspunt.

Ben jij van plan Kiezen voor liefde te lezen?

Kiezen voor liefde

1  2  3  4  5

Na twaalf jaar samen weten Rowena en Armand het zeker: ze zullen voor altijd bij elkaar blijven. Armand vraagt haar ten huwelijk en ze praten over gezinsuitbreiding. Dan wordt Armand totaal onverwacht verliefd op Kitty. Hij trekt bij haar in en Rowena blijft gedesillusioneerd achter. Maar in plaats van in de slachtofferrol te kruipen, stelt ze zich begripvol op. Door vrienden met hem te blijven, hoopt ze hem terug te winnen. Maar wíl ze hem nog wel echt?

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane