De vuurtoren van Connemara RECENSIE

Na vele Santa Montefiore boeken gelezen te hebben was ik blij toen er bekend werd dat er weer een nieuw boek zou verschijnen en dat deze onlangs op mijn deurmat viel.

De vuurtoren van Connemara vertelt het verhaal van Ellen, een jonge vrouw van in de dertig, die Engeland verlaat om een boek te gaan schrijven op het platteland bij haar tante Peg in Ierland. Ze komt niet alleen om haar boek te schrijven, maar ook om te ontsnappen aan haar dominante moeder, die ook nog eens een geheim uit het verleden mee draagt waar Ellen achter wil komen. In Ierland aangekomen blijkt ze veel meer familieleden te hebben dan alleen haar tante Peg. Ze wordt steeds nieuwsgieriger naar het geheim van haar moeder en waarom zij nooit gesproken heeft over de rest van de familie. Als Ellen op een dag aan het ronddwalen is en in paniek raakt omdat ze toch een beetje verdwaald blijkt te zijn, ontmoet ze Conor, een Ierse man die zijn vrouw is verloren door een brand in de vuurtoren. Dan heeft ze ineens nog iets bij wat haar niet loslaat. Zal Ellen alle antwoorden vinden en keert zij nog terug naar haar woonplaats Londen of vestigt zij zich definitief in Connemara?

Santa Montefiore heeft wederom een prachtige roman geschreven waarin je weg kan dromen en door blijft lezen tot de laatste bladzijde. Ze weet het verhaal zo te vertellen dat je je daadwerkelijk in Ierland waant. De vuurtoren van Connemara is een heerlijk boek om met regenachtige dagen op de bank onder een dekentje met een kop thee te lezen en absoluut een aanrader voor iedereen!

Wat is jouw favoriete boek van Santa Montefiore?

De vuurtoren van Connemara

Santa Montefiore

10 april 2013

ISBN 9789022565094
    Uitgever Boekerij
    384 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

The Lighthouse Of Connemara

Boekerij

1  2  3  4  5
    (9 stemmen)

Ellen Trawtons leven is achtentwintig jaar lang streng geregisseerd door haar dominante, ambitieuze moeder, en ze staat op het punt te trouwen met een keurige jongeman van wie ze niet houdt. Op een helder moment besluit ze weg te lopen uit Londen, naar de enige plek die ze kan verzinnen waar haar moeder haar niet zal zoeken: Connemara, in het westen van Ierland, waar haar moeder opgroeide, vertrok en sindsdien nooit meer over sprak.

In Connemara leert Ellen een grote, warme familie kennen waarvan ze niet wist dat ze die had, en ontdekt ze de hartverscheurende waarheid over haar moeders verleden. Ze ontmoet er ook de charismatische en controversiële Conor Macausland, die vijf jaar geleden zijn vrouw is verloren toen de vuurtoren om onverklaarbare redenen door brand werd verwoest. Er wordt gefluisterd dat het moord was. Ellens tante doet dat af als kwaadaardig geroddel, en Ellen wordt steeds nieuwsgieriger naar deze geheimzinnige Ier…