Spiegeltje, spiegeltje RECENSIE

De For girls only-serie, welke girl kent het niet? Het is intussen een echt begrip geworden. Er zijn al tal van boeken verschenen over Kato en haar vriendinnen en zelfs een echt meidenmagazine ontbreekt niet. Je hoort het dus: ontsnappen aan deze serie kan je niet. Het boek dat ik gelezen heb, heet: Spiegeltje, spiegeltje, waarin Kato de hoofdrol speelt.

Wanneer Kato met de fiets op weg is naar de filmavond met haar beste vriendinnen, rijdt ze Charlotte aan. Meteen barst Charlotte in tranen uit en Kato kan dan ook niet anders dan haar naar huis te brengen en haar geschaafde knie te verzorgen. Helaas wordt Charlotte al vlug bezitterig en wil ze dat Kato haar beste vriendin wordt. Hoewel Kato haar erg zielig vindt, is dat voor haar nog altijd geen reden om haar vriendin te worden. Anderzijds, wanneer ze Charlotte in de steek zou laten ziet ze Ted helemaal niet meer! Ted is namelijk de oudere broer van Charlotte. Hij speelt als drummer in een bandje en Kato is op slag verliefd wanneer ze hem de eerste keer ziet. Kato''s problemen stapelen zich op, maar gelukkig kan ze rekenen op de onverbiddelijke steun van haar BFF.

Ik begrijp echt wel waarom de For girls only-serie zo populair is onder de tienermeisjes. Als ik me even waan in de wereld van een 12-jarige dan weet ik zeker dat ik de hele serie op mijn boekenplank zou hebben staan. Het leest zeer vlot en ook al gaat het allemaal maar om de typische puberale probleempjes, toch heeft het me zeker niet verveeld. Om heel eerlijk te zijn ben ik best wel nieuwsgierig naar het vervolg!

Wat vind jij van de For girls only-serie?

For Girls Only: Spiegeltje, spiegeltje

1  2  3  4  5

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand... Wie is het grootste ettertje van heel het land... euhm... van Tollembeek? Hoe zit het nu écht tussen Roodkapje en de wolf? En wat is die bende verstoten sprookjesfiguren van plan? Hopelijk leven ze toch allemaal nog lang en gelukkig...

- Leeftijd: 10+