Heartbreak hotel door IzzyLove RECENSIE

Tristan, het ex-vriendje van Isa, is weer terug in Nederland. Hij emigreerde met zijn moeder naar Spanje, maar hij logeert nu bij zijn oom en tante in het Heartbreak Hotel, een hotel voor mensen met een gebroken hart. In dit hotel heeft iedereen liefdesverdriet. Behalve Isa. Zij is weer helemaal verliefd op Tristan, net als vroeger. Ze denkt dat hij haar ook leuk vindt, totdat Vanessa en Edward de Wispelaere (met ae!) komen. Vanessa loopt alsmaar te slijmen bij Tristan, en hij lijkt haar wel leuk te vinden. Isa vindt het logisch dat zoiets in het ‘Heartbreak Hotel’ gebeurt. En die Edward is maar een irritant ventje vindt ze. Maar dan, op een dag, hebben Isa en Edward een goed gesprek en komt Isa erachter dat Vanessa de jongen helemaal niet leuk vindt, maar alleen het geld, of het merk, erachter. ''Zo gaat het wel vaker,'' zegt Edward, ''ze is nog nooit echt verliefd geweest.'' Isa voelt zich weer wat gelukkiger, ze hoeft Tristan alleen maar zien te overtuigen van het feit dat zij leuker is! Maar dan krijgen haar ouders het plan om naar Onderstebovenland te verhuizen, Nieuw-Zeeland dus. Dat vindt Isa verschrikkelijk!

Heartbreak Hotel door IzzyLove van Manon Sikkel vond ik zelf niet zo’n leuk boek. Misschien moet je er iets jonger voor zijn, maar ik vind het nogal kinderachtig geschreven. Voor meiden van 9 of 10 jaar is het wellicht wel een leuk boek. Ook vond ik het boek een beetje langdradig. Het is niet echt super spannend, meer een ''tragisch liefdesverhaal'' voor jonge meiden. Je leest niet dat de hoofdpersonen naar school gaan, maar je leest ook nergens dat het vakantie is. Je hebt dus totaal geen besef van tijd, wat me continue aan het denken zette: ''wanneer zou het verhaal zich afspelen, in welke groep zitten ze, hoe oud zijn ze''... dat soort vragen. Op deze vragen krijg je geen antwoord in het boek, maar dit had ik voor mijn beeldvorming wel graag willen weten. Verder is het een prima boek.

Hoe zou jij een jongen ervan overtuigen dat jij de allerleukste bent?

Recensie geschreven door Britt Weteling, 12 jaar

Heartbreak hotel door IzzyLove

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Heartbreak hotel is een hotel waar niemand graag wil zijn. Er logeren alleen maar mensen met een gebroken hart. En daar, tussen al die huilende mensen, ontmoet Isa haar allereerste vriendje weer. Die ene liefde die ze nooit heeft kunnen vergeten, Tristan Groen. Gelukkig is de liefde nog lang niet over. Er is maar één heel klein probleempje en dat is dat Isa op het punt staat om naar de andere kant van de wereld te verhuizen.