Van mij alleen RECENSIE

Mijn zussen zijn groot fan van Karen Rose. Na al hun enthousiaste verhalen wilde ik ook wel eens een boek van deze thrillerschrijfster lezen. Ik begon vol enthousiasme in dit super dikke boek maar vond het helaas een beetje tegenvallen. Ik ben dol op boeken van Tess Gerritsen en hoopte, door haar aanbeveling op de voorkant van het boek, dat Van mij alleen vergelijkbaar zou zijn met haar spannende romans.

Het verhaal over rechercheur J.D. Fitzpatrick en lijkschouwer Lucy Trask is wel ontzettend spannend, maar is helaas niet zo heel erg goed geschreven. De schrijfstijl van Karen Rose doet me een beetje denken aan een bouquetreeks roman. Naast cliché’s is er ook aan seksscene’s geen gebrek in dit boek... Als je je daar niet aan stoort en je laat je meevoeren door de spanning tussen Lucy en J.D. en de zoektocht naar de moordenaar die ze op het spoor zijn, dan is dit zeker een leuk boek om te lezen.

Kortom: heb niet te hoge verwachtingen. Pluspunt: er wordt een aantal keer van perspectief gewisseld waardoor je beter in het verhaal komt te zitten en je je ook kunt verplaatsen in het motief van de moordenaar. Ondanks mijn aanmerkingen geef ik dit boek toch 3 hartjes omdat ik het wel ontzettend spannend vond. Waarschuwing: begin alleen in dit boek als je tijd hebt om het direct uit te lezen!

Ben jij een fan van Karen Rose? Waarom wel/niet?

Van mij alleen

1  2  3  4  5

Zelfs voor de doorgewinterde rechercheur J.D. Fitzpatrick is de reeks zwaar toegetakelde lijken die verspreid over de stad worden gevonden, een schokkende zaak. Hij moet het opnemen tegen een brute moordenaar met een persoonlijke vendetta.

Gerechtelijk lijkschouwer Lucy Trask heeft ondertussen zo haar eigen motieven om zich wat afzijdig te houden van de zaak. Ze vermoedt namelijk dat zij weleens het volgende slachtoffer zou kunnen zijn. En die angst lijkt gegrond...