Love tri@ngle RECENSIE

Een oorspronkelijk Spaans boek dat verscheen als blog op het internet. Door het grote aantal lezers werd het verhaal in boekvorm gegoten en werd het - niet enkel in Spanje - een bestseller. Maak kennis met Love triangle, het boek waar de liefde centraal staat.

In Love Triangle wordt iedereen werkelijk verliefd op iedereen. Nadat Luna afspreekt met Angel, waar ze al twee maanden via internet contact mee heeft, gaat de bal aan het rollen. Wanneer Angel niet komt opdagen, gaat Luna naar Starbucks waar ze de schrijver Alex ontmoet. Alex is knap, intelligent en vooral zeer creatief; de ideale man in Luna''s ogen. Als ze even later toch nog de knappe en zeer lieve Angel ontmoet, weet Luna niet meer waar ze aan toe is. Luna krijgt een relatie met de zes jaar oudere Angel, maar ook Alex verdwijnt maar niet uit haar gedachten. Twee aanbidders, maar nog niet genoeg? Geen probleem, want ook Mario, de broer van een van haar beste vriendinnen, is smoorverliefd op de mooie Luna. Als dat maar goed afloopt...

Hoe het afloopt, weet ik zelf nog niet want dat kom je ook helemaal nog niet te weten. Het boek stopt zonder ook maar een enkele ontknoping. Dat het een open einde is, had ik ergens wel verwacht aangezien er een tweede deel op komst is, maar dat je echt niets te weten komt op het einde van het boek, vind ik wel teleurstellend. Ook had ik in het begin wat moeite met het begrijpen van de structuur van het boek. Er wordt heel vaak gewisseld van vertelperspectief en dit zie je meestal niet veel voorkomen in een boek. Als je eenmaal weet hoe het in elkaar zit, leest het wel zeer vlot. De grootschalige perspectiefwisseling zorgt er wel voor dat je elk personage goed leert kennen.

Aan het einde van een hoofdstuk worden vaak hints gegeven naar wat er zal gebeuren. Dit vind ik persoonlijk eerder negatief dan positief omdat ik vind dat je dan eigenlijk alweer iets te weten komt wat je liever nog niet had geweten. Zijn manier van schrijven is dus even wennen, maar het is zeker wel origineel en het onderscheidt zich hiermee ook van de vele andere young adults.

Nog even iets over de inhoud zelf: ik vind het een beetje onlogisch dat iedereen zo snel verliefd wordt op iedereen. Luna heeft drie aanbidders, maar ook Alex en Angel zitten verwikkeld in een moeilijke situatie. Daarnaast is Mario verliefd op Luna en is Diana - een andere vriendin van Luna - verliefd op Mario. Je ziet dat het al gauw ingewikkeld begint te worden.

Er valt dus heel wat te zeggen over dit boek. Al met al heb ik genoten van het verhaal en ik kan niet ontkennen dat ik zelfs af en toe heb moeten lachen bij bepaalde situaties. Het heeft me zeker niet verveeld en ik raad het absoluut aan, aan diegenen die behoefte hebben aan een boek vol romances.

Ben jij weleens verliefd geweest op meerdere personen tegelijk?

Love triangle

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Een verslavend boek vol muziek, liefde en intriges De bijna 17-jarige Luna is zenuwachtig. Ze heeft een date met Angel, een popjournalist die ze via internet heeft leren kennen. De minuten verstrijken, maar Angel komt niet opdagen. Luna baalt. Om haar vriendinnen niet onder ogen te hoeven komen, gaat ze wat drinken in een café. Daar ontmoet ze de megaknappe Alex. Hij maakt haar aan het lachen en laat stiekem zijn mailadres achter. Net als Luna wil weggaan, komt Angel het café binnengerend. Hij had onverwachts een interview met Katia, de meest gewilde zangeres van het moment. Luna's date heeft niet één maar twee geweldige jongens opgeleverd. Wat nu? Maar niet alleen Luna heeft haar oog op hen laten vallen...