Achterklap RECENSIE

De rijke, beroemde familie die plotseling z’n lesje leert en van z’n voetstuk valt: absoluut geen onbekend fenomeen in film- en boekenland. Ondanks dit bekende gegeven is Achterklap beslist de moeite van het lezen waard. Dat komt doordat de intriges, geheimen, problemen, affaires, leugens en egoïstische acties in dit boek alles wat eerder is gemaakt of geschreven, ver achter zich laat. The Bold and the Beautiful is er niets bij!

De moraal van dit verhaal is een oude bekende: veel geld en roem maken niet gelukkig. Jezelf in de spiegel kunnen aankijken doet dat wel. En dat kunnen maar weinig leden van de familie Spender en de mensen om hen heen. Zo zijn er opa en oma, die samen zijn voor de pers terwijl opa eigenlijk op jongemannen valt. Oma doet het met de personal trainer, die het overigens ook met haar dochter en de au pair doet. Vader Jake noemt Valentine zijn zoon, maar is dat wel terecht? Valentine zelf doet het op zijn beurt met zijn moeders assistente, met zijn eigen vriendin, maar ook met de vrouw van een ander familielid. En dit is nog maar het topje van de ijsberg qua affaires binnen de familie…

Als Jake’s zus Georgia overlijdt, wordt er een bom gelegd onder het rommelige maar zeer luxe leventje van de Spenders. Want wie heeft het gedaan? En wie is de vader van Georgia’s jongste dochter? Maar vooral: hoe kan het dat al het geld dat Georgia nalaat, zomaar lijkt te zijn verdwenen? Als alles duidelijk wordt en alle leugens uitkomen, moeten de familieleden de brokstukken van hun leven opruimen en dat zonder een cent op zak.

Als je als lezer je eerste verbazing te boven bent over de karakters in dit boek, blijf je doorlezen omdat de ene verrassing na de andere tevoorschijn komt. Ook wil je weten hoe het nou allemaal echt in elkaar zit, en of iedereen zijn verdiende loon krijgt aan het einde. Het lezen van Achterklap voelt als roddelen zonder dat je er iemand kwaad mee doet, want deze mensen bestaan toch niet. Zeker liefhebbers van soapseries zullen helemaal in hun nopjes zijn met dit boek. Het luchtige verhaal is geschikt als vakantieleesvoer. Tenslotte geeft het je ook nog een goed gevoel over jezelf: zij mogen dan wel veel meer geld en luxe hebben, maar gelukkig is jouw leven niet zo’n zooitje als dat van hen!

Was jij ook zo verbaasd over de karakters in dit boek?

Achterklap

1  2  3  4  5

De familie Spender is wereldberoemd. Fans en paparazzi achtervolgen hen overal, roddelbladen smullen van hun avonturen. Stralend middelpunt van de familie is actrice Zelda, die haar dagen vult met drank, seks en dure kleren. Nooit is ze een moment alleen, het huis wemelt van de stylisten, beveiligers en managers. Wanneer Zelda’s schoonzusje onder verdachte omstandigheden overlijdt ontdekt ze de keerzijde van dit glamourleven. Het sterfgeval zet alle verhoudingen op scherp, en het ene na het andere familiegeheim komt boven water. Gaan ze ten onder aan hun eigen leugens?