Happy m@il RECENSIE

Als de zestienjarige Ellie op een dag toevallig een mailtje ontvangt dat eigenlijk voor iemand anders bedoeld was, is dat het begin van een nieuwe vriendschap met Graham. De vriendschap bestaat alleen maar uit e-mails, maar ze vinden het fijn zowel serieuze als grappige verhalen met elkaar te delen. Zouden ze zo eerlijk tegen elkaar zijn omdat ze elkaar in het echte leven niet kennen? Minder toevallig is het dat een filmploeg Ellie’s dorpje kiest om te gaan draaien. De steracteur (Graham!) wilde graag filmen in dat dorpje en hij wil natuurlijk ook Ellie in het echt ontmoeten. Hoe zou Ellie reageren als blijkt dat hij beroemd is? Bovendien heeft Ellie ook haar eigen geheim, waardoor zij niet in de publiciteit wil verschijnen.

Happy m@il is een goed geschreven, superromantisch boek over toevalligheden, de liefde, privacy en familieproblemen. Het speelt zich af in een klein plaatsje aan het water dat leuk wordt omschreven, je ziet het helemaal voor je! Serieuze kwesties en grappige momenten wisselen elkaar goed af. Het leven van Graham, dat een en al glamour lijkt maar ook zo zijn andere kanten heeft, wordt zo beschreven dat je met hem meeleeft. Je gaat hem zien als jongen die ook gewoon een eigen leven wil naast zijn werk. Hij kan nooit een meisje leren kennen zonder fotografen om hen heen. Graham heeft het soms best zwaar. Niet alleen hij baalt daarvan, ook Ellie en haar moeder doen er alles aan om niet met hun foto in de kranten te staan! Samen proberen ze er alles aan doen om elkaar zoveel mogelijk te zien, zonder dat anderen hen zien…

Het boek is geschreven voor de doelgroep rondom de leeftijd van Ellie en Graham, maar ook als je die leeftijd al gepasseerd bent is dit een erg leuk boek dat de spanning goed vast weet te houden. De schrijfstijl is geschikt voor iedereen en spreekt niet alleen maar jongeren aan. Ook wanneer Graham en Ellie elkaar al in het echt hebben leren kennen, blijven ze elkaar mailtjes sturen. Dit maakt het boek erg afwisselend. Het eerdere boek van deze schrijfster kreeg ook al goede recensies, dus ik ben zeer benieuwd naar de volgende!

Zou jij graag in de spotlights willen staan? Of liever niet?

Happy m@il

Jennifer Smith

10 juli 2013

ISBN 9789026134234
    Uitgever De Fontein
  • Oorspronkelijke titel:

This Is Wat Happy Looks Like

De Fontein

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

De 16-jarige Ellie ontvangt een mailtje dat duidelijk niet voor haar bedoeld is, en voor ze het weet raakt ze verwikkeld in een grappige correspondentie met een jongen die zijn mails ondertekent met G. Ellie weet niet dat hij de populaire jonge acteur Graham Larkin is. Graham wordt zo nieuwsgierig naar Ellie dat hij de opnames van zijn nieuwste film naar haar stad laat verplaatsen. Ellie moet niets hebben van de drukte rond de filmploeg en de acteur Graham, tot ze ontdekt wie hij werkelijk is.