Een goed bewaard geheim RECENSIE

Een goed bewaard geheim was mijn eerste kennismaking met de Amber-boeken en dit smaakt absoluut naar meer! De boeken zijn laaggeprijsd en zijn verdeeld in drie categorieën: Spannend, Romantisch en Erotisch. Dit boek valt onder de noemer Romantisch, en dat is het ook echt. Het deed me zelfs denken aan de schrijfstijl van Rachel Gibson, en dat is een groot compliment!

Jessie, moeder van een zoontje en werkzaam als serveerster, is geen golddigger. Ze wil echte liefde, maar denkt wel dat je dat net zo goed van een rijke als van een arme man kunt krijgen, als je bereid bent goed te zoeken. Ze zou haar zoontje zo graag meer bieden dan een leven waarin elke maand de eindjes aan elkaar moeten worden geknoopt. Zekerheid bijvoorbeeld, en ook een kerst met een heleboel cadeautjes onder de boom! Dan ontmoet ze de in spijkerbroek en cowboylaarzen geklede Jack, die met vrienden haar restaurant komt binnenwandelen na uit een nogal aftandse auto te zijn gestapt. Maar niets is wat het lijkt! Jack laat al zijn charmes los op Jessie, behalve die ene eigenschap die voor haar zo belangrijk is: zijn fortuin en zijn goede baan. Na slechte ervaringen met vrouwen die hem alleen voor zijn geld versierden, doet hij zich nu bewust voor als doodgewone jongen. Het blijkt nog knap lastig om zijn leugens vol te houden en om romantische gebaren te maken en Jessie te helpen bij haar problemen zonder zijn afkomst en baan te verraden. Het verhaal draait om de vraag of het Jack uiteindelijk lukt om Jessie en haar zoontje voor zich te winnen zonder dat bekend is hoeveel er op zijn bankrekening staat, maar ook om hoe Jessie zal reageren als ze de waarheid ontdekt.

Dit boek is superromantisch, grappig en geen moment saai. Ik heb het echt met heel veel plezier gelezen. Het verhaal volg je zowel vanuit het oogpunt van Jack als dat van Jessie, wat het lezen erg afwisselend maakt. Leuk zijn ook de beide zussen die zich maar al te graag bemoeien met het liefdesleven van Jessie en Jack. Kortom: een aanrader!

Heb jij al een boek uit de Amber-reeks gelezen? Zo ja, welk boek?

Een goed bewaard geheim

Catherine Bybee

12 juni 2013

ISBN 9789400503151
    Uitgever Amber
    224 pagina's

Amber

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Serveerster Jessie Mann is praktisch. Als ze al tijd zou hebben om te daten wat ze niet heeft zou ze allereerst haar zoontje een beter leven willen geven dan ze zelf ooit had, en alleen een man uitkiezen met veel geld en weinig problemen. Dus als Jack Morrison een oh zo sexy maar berooide klant met haar flirt, ketst ze dat af. Ze gelooft niet dat een dromer zoals Jack haar de financiële stabiliteit kan bieden die ze zoekt. Maar met Kerstmis in aantocht, die Jessie niet voor de zoveelste keer alleen door wil brengen, wordt de charmante Jack steeds moeilijker te weerstaan.

Als enige erfgenaam van een luxe hotelketen is Jack het gewend dat mensen zijn hielen likken. Maar hij wil juist iemand ontmoeten die voor hem valt, en niet voor zijn rijkdom. Hij heeft zijn zinnen gezet op Jessie, ook al lijkt haar versteende hart roet in het eten te gooien. Om zeker van zijn zaak te zijn, doet Jack zich voor als een gewone jongen zonder geld, en biedt hij Jessie zelfs aan om te helpen zoeken naar de rijke echtgenoot die ze nodig heeft. Maar dit gewaagde bedrog zou hem weleens zijn droom kunnen kosten