THNBW RECENSIE

Na het lezen van THEBW (Toen Het Echt Bizar Werd) dacht ik niet dat de avonturen met de roze bol nog bizarder konden worden, maar nu ik THNBW (Toen Het Nog Bizarder Werd) heb gelezen, moet ik mijn mening toch een beetje bijstellen. Het boek doet zijn naam namelijk eer aan: het kan nóg veel bizarder.

Als Erin haar acht wensen opgemaakt heeft, krijgt Samantha de roze bol. En die komt als geroepen. Samantha wil namelijk heel graag ontdekt worden door een producent uit Hollywood, het huwelijk van haar ouders dat op instorten staat redden en on top of that ook nog even die leuke jongen strikken. Maar, net zoals bij Erin, komen al deze wensen niet uit op de manier waarop Samantha ze had bedoeld...

Het boek bevat allerlei elementen die het een superleuk boek maken om te lezen: veel humor, herkenbare situaties (vooral voor tieners/als je nog op de middelbare school zit) en romantiek. Daarnaast heeft Risa Green wat elementen toegevoegd die ervoor zorgen dat je door blijft lezen. Want wie heeft toch die bol aan de tante van Erin gegeven? Een spannende zoektocht is het gevolg. Hoe werkt de bol nou precies? Uit die vage, cryptische regels die bij de bol zaten worden de meiden namelijk ook niet veel wijzer. En natuurlijk bovenal: op wat voor manier zal de bol de wensen van Samantha in vervulling laten gaan? Als ze wenst dat haar moeder eindelijk het avondje uit krijgt waar ze al die tijd op gehoopt had, krijgt ze die ook. Maar, niet met haar vader! Ook kent het verhaal nog wat diepgang. Samantha's avonturen met de bol zorgen ervoor dat ze gaandeweg wat wijze lessen leert op weg naar volwassenheid.

THNBW: een heerlijk luchtig, (ont)spannend en humoristisch boek. Aan de roze bol zou ik nog één ding willen vragen: 'Komt er snel een vervolg waarin Lindsay de bol krijgt?'

Vonden jullie THNBW ook nóg bizarder?

THNBW

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Na Erin krijgt Samantha de bol. Zij heeft hem het hardste nodig, omdat ze het huwelijk van haar ouders wil redden. En misschien voor een paar piepkleine andere dingetjes, zoals ontdekt worden door een Hollywoodregisseur. Sam wil namelijk actrice worden, ook al heeft haar moeder het liefst dat ze, net als zijzelf, model wordt. De bol geeft ook dit keer zijn eigen chaotische draai aan de wensen van Samantha. Er duikt een oude jeugdliefde van haar moeder op, haar niet-zo-geheime-aanbidder regelt dat ze hem elke dag in haar coole auto naar school brengt, en haar eigen love interest lijkt haar juist niet te zien staan. Samantha moet alles op alles zetten om haar leven – en dat van anderen – weer op de rails te krijgen. En dat doet ze niet zonder sarcastisch commentaar te geven.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox