Méér vinexvrouwen RECENSIE

Méér vinexvrouwen is het vervolg van Naima El Bezaz op haar boek Vinexvrouwen uit 2010. In dat eerste deel schreef ze al met veel zelfspot over haar leven als Marokkaanse vrouw in een vinexwijk. De meest bizarre, maar tevens zeer lachwekkende passages wist ze de revue te laten passeren en het boek kwam veelvuldig in opspraak.

Na met plezier het eerste boek gelezen te hebben wilde ik ook het vervolg lezen en vind het absoluut net zo goed als het eerste deel! Naima El Bezaz weet hoe ze haar lezer kan vermaken met haar humoristische schrijfstijl! Soms vraag ik mij af of meerdere boeken in een serie kunnen blijven boeien, maar wat mij betreft is dat haar gelukt en mag er nog wel een derde deel verschijnen.

In Méér vinexvrouwen woont Naima nog altijd in dezelfde vinexwijk en beleeft ze wederom de meest bizarre dingen. Een bezoek aan de huisarts leidt tot een aangifte bij de politie, zitten op een bankje in een andere vinexwijk leidt tot een erotische massage en ook de eeuwige perikelen tussen moeder en dochter en de grote verschillen die zij ervaart tussen Nederlanders, Marokkanen en andere allochtonen komen in dit boek weer aan bod. Ze schrijft op een hilarische manier die je doet schaterlachen en waardoor je alleen nog maar door wilt blijven lezen. Zowel Vinexvrouwen als Méér vinexvrouwen mag niet ontbreken in je boekenkast!

Heb jij het eerste deel gelezen? Zo ja, wat vond je ervan?

Méér vinexvrouwen

1  2  3  4  5

Méér vinexvrouwen is het vervolg op de onverbiddelijke bestseller Vinexvrouwen. Het boek gaat niet alleen over de felle reacties van buurtgenoten die Vinexvrouwen opriep, maar ook over het dagelijkse leven van een Marokkaanse in een nieuwbouwwijk. Wat bleef, is de verwondering over Nederlandse gewoonten: de echtelijke ruzies tijdens het inladen van de caravan, de natgeregende kinderen in de bakfiets. En er valt ook weer veel te lachen, om de aanschaf van de eerste kerstboom in huize El Bezaz bijvoorbeeld, en om de karaokeset waarmee haar dochtertjes smartlappen leren. Naima El Bezaz houdt haar lezers genadeloos een spiegel voor – maar ze spaart zichzelf evenmin.