I love Liv - Write this book RECENSIE

Ondanks de waarschuwing op de achterkant, is het een vreemde gewaarwording als je I Love Liv - Write this book van Marlies Slegers doorbladert: het boek staat vol witte pagina’s! Maar dat is precies wat de titel je belooft. I Love Liv - Write this book is namelijk een boek dat je zelf nog moet schrijven. Slegers en Liv, de hoofdpersoon uit I love Liv, helpen je daarbij met handige tips en korte oefeningen.

Je moet er wel op voorbereid zijn dat je deze keer niet lui achterover kan gaan zitten, maar zelf actief aan de slag moet. Als je over de eerste schrik heen bent, en de schroom die het toch altijd met zich mee brengt een eerste woord op papier te zetten, is I Love Liv - Write this book een aardige schrijfhulp voor iedere beginnende auteur. Stap voor stap helpt Liv je op een rijtje te zetten waar je boek over zou kunnen gaan, hoe je personages eruit gaan zien, wat de rode draad van het verhaal zal zijn, enzovoorts. Je wordt zelfs aangemoedigd alvast een omslag voor je boek te ontwerpen.

Dat laatste is misschien een beetje voorbarig, maar voor de rest geeft I Love Liv - Write this book in een leuk jasje prima handvatten voor de schrijver-in-spé, die al wel eens een verhaal heeft geschreven, maar het nu eens professioneel wil aanpakken. Let wel: de jónge schrijver-in-spé. Slegers mikt met dit boek op de doelgroep van haar I love Liv-boeken, die de hints naar de boeken begrijpt (zo weet ik niet wie Jenn is, wier naam standaard gevolgd wordt door ‘(grrr…)’) en het net als Liv leuk vindt hartjes en smileys in haar teksten te verwerken (alhoewel, wie doet dat niet zo af en toe?). De wat oudere aspirant-schrijver zal van Liv niet veel nieuws leren. Tenminste, als ze naar deze tip van Liv leeft: “Niets zo goed als zelf veel lezen om te leren hoe anderen hun verhaal opbouwen.” Een waar woord!

Zou jij graag een boek willen schrijven?

I love Liv - Write this book

1  2  3  4  5

Liv uit I love Liv is altijd bezig met sms'en, blogs schrijven en het bijhouden van haar dagboek. Deze zomer wil ze ook de rest van Nederland leren hoe je verhalen schrijft: daarom geeft ze handige tips en korte oefeningen die je helpen je eerste bestseller te schrijven op de lege pagina's achter in het boek. Write this book is onmisbaar voor iedere beginnende auteur en is handig voor op school, thuis, onderweg of tijdens de vakantie. Want inspiratie voor je eigen boek haal je net als Liv uit het leven van alledag!