Tilda's Favourites RECENSIE

“In een wereld waarin de tijd voorbijvliegt is het heel eenvoudig om nostalgisch te worden. Je gedachten gaan terug naar je kindertijd toen, met een beetje fantasie, de wereld magisch leek en alles mogelijk was. Je dagelijkse routine leek nooit te veranderen en je was het middelpunt van het universum. Je wist zeker dat alles voor altijd hetzelfde zou blijven. Met dit boek wilde ik teruggaan naar dat kinderlijke gevoel van zekerheid vreugde en opwinding.”

Tilda’s Favourites is een prachtig, sprookjesachtig, wegdroom boek vol leuke ideeën om zelf mee aan de slag te gaan. In het boek vind je niet alleen prachtige foto’s en werkbeschrijvingen, maar ook patronen die je alvast een zetje in de goede richting geven. Met een beetje fantasie kun je alle decoraties zo maken dat ze bij jouw eigen huisstijl passen én met hier en daar een kleine aanpassing zijn ze ook heel geschikt voor kerst.

Minpunt aan het boek is dat de titel zegt dat er ook accessores in het boek staan. Daarmee denk ik aan een beetje diversiteit, maar op een enkele paddestoel of letterslinger na, vind je in dit homedeco boek alleen maar überschattige popjes. Echt zoete knutsellaars kunnen hun hart ophalen, want de poppetjes zijn echt heel schattig en niet al te moeilijk te maken. De hoofdprijs gaat, wat mij betreft, naar “de kleine ballerina”; dit gracieuze danseresje is een echte hartenbreker. Zelfs als je geen bunhead bent.

Tilda's Favourites

Tone Finnanger

10 juli 2013

ISBN 9789043915816
    Uitgever Tirion
  • Oorspronkelijke titel:

Tilda's Fairy Tale Wonderland

Tirion

Non-fictie

1  2  3  4  5

In dit vijfde doe- en inspiratieboek geeft Tilda de lezeres een kijkje in haar sprookjeswereld. Aan bod komen Tilda's 25 favoriete accessoires en homedecoraties, gemaakt met de aandoenlijke stof- en papierprints die we van ontwerpster Tone Finnanger gewend zijn. Van handgenaaide sprookjespoppen en kerstdecoraties van papier, tot homemade zoetigheid van stof om een High Tea aan te kleden. Naast prachtige sfeerfotografie, worden de creaties stap voor stap uitgelegd, inclusief tekeningen en patronen. Zowel beginnende als gevorderde creatievelingen kunnen de favoriete ontwerpen van Tilda eenvoudig namaken.