Bakfeest! Fondant & zo RECENSIE

Bakfeest! Fondant & zo is een nieuw boekje in de reeks van Bakfeest! boekjes. In dit deel wordt er specifiek ingegaan op fondant, het lekkere buitenkantje van die leuk gedecoreerde taarten. Fondant wordt overigens niet alleen voor het bekleden van taarten gebruikt, je kan het namelijk ook gebruiken om leuke figuurtjes te maken, zoals in dit Bakfeest! boekje te zien is. Zo staan er schattige muisjes in voor wanneer je beschuit met muisjes bij de geboorte van je zoon of dochter serveert, Rudolf het rendier op cupcakes tijdens de kerstdagen of nagellak en lippenstift voor op een grote roze meisjestaart. Daarnaast heeft Kitty de Wolf voor in het boekje handige tips beschreven die het creëren van de leukste figuurtjes een stuk makkelijker maakt. Achter in het boekje vind je nog recepten voor icing, botercrème en frosting.

Zelf heb ik al aardig wat taarten gemaakt en ik vindt dit een zeer handig boekje om leuke ideeën in op te doen voor een nieuwe taartcreaties. Bakfeest! Fondant & zo is een aanrader voor iedereen die het leuk vindt om taarten of cupcakes net nog iets vrolijker te maken!

Ben jij een bakbeest en lijkt dit boekje jou wel wat?

Bakfeest! Fondant & zo

1  2  3  4  5

In dit vierde boek uit de Bakfeest!-reeks gooit auteur Kitty de Wolf weer al haar creativiteit op de keukentafel. In Fondant & zo worden zowel cupcakes als taarten versierd met (rol)fondant. Fondant is gemaakt van suiker en glucose en makkelijk kneedbaar om in iedere gewenste vorm te krijgen. Bovendien is het in werkelijk alle kleuren verkrijgbaar. Het boek start met een basisrecept waarna een keur aan eenvoudige decoratie-ideeën de revue passeren, voorzien van stap voor- stapuitleg en smaakvolle fotografie. Van cupcakes voor een stoer kinderpartijtje tot geboortetaartjes. Dit boek toont de oneindige mogelijkheden van fondant om van ieder moment een (bak)feest te maken!