Mijn gemuts RECENSIE

Paniek in de tent! Nikki, de hoofdpersoon uit de Dagboek van een muts-reeks van Rachel Renée Russo is haar dagboek kwijt. Ze heeft thuis alle kamers al binnenstebuiten gekeerd op zoek naar haar boek, zonder resultaat. Dat kan maar één ding betekenen… ze moet haar dagboek op school zijn verloren, en dan kan iedereen het vinden én lezen. ZELFS HAAR AARTSVIJAND MACKENZIE!!!

Het is maar goed dat Nikki zolang het schetsblok van haar zusje mag lenen om haar zoektocht naar het dagboek met ons te delen, want anders hadden we dit onwijs leuke boek moeten missen. Met besmettelijke paniek en drama vertelt Nikki over haar speurtocht.

Zelfs al is het boek duidelijk bedoelt voor een wat jongere doelgroep, denk ik dat dames van iedere leeftijd zullen genieten van Nikki’s gevoel voor drama. Tijdens haar speurtocht naar het dagboek deelt Nikki ook nog eens hele leuke tips voor meiden die zelf een heus ‘mutsendagboek’ bij willen gaan houden. Er zijn verschillende plekken in het boek open gelaten voor de lezer, om zelf in te vullen. Zo bevat het leuke vragen, quizzen, tekenopdrachten en een flinke pak gelinieerd papier achter in het boek om alvast een beginnetje te maken met je eigen dagboek. Nikki’s belangrijkste tip kun je waarschijnlijk al wel raden: Raak NOOIT je dagboek kwijt!!!

Kan jij ook wel genieten van wat 'mutsen-drama'?

Mijn gemuts

Rachel Renee Russell

21 juni 2013

ISBN 9789026134562
    Uitgever De Fontein Jeugd
    288 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Dork Diaries: How to Dork Your Diary
  • Ondertitel:

Dagboek van een muts - Schrijf het zelf!

De Fontein Jeugd

Kinderboeken 4-9

1  2  3  4  5

Sinds het begin van het schooljaar houdt Nikki een dagboek bij. Ze neemt het overal mee naartoe, maar op een ochtend kan ze haar dagboek NERGENS vinden! Paniek! Tijdens het zoeken stelt Nikki een lijst op met belangrijke lessen die ze moet onthouden voor noodgevallen als deze. Want ze moet er niet aan denken dat aartsvijand MacKenzie haar dagboek in handen krijgt...