De Vincent Boys: Gevaarlijk spel RECENSIE

Gevaarlijk spel is het tweede boek van Abbi Glines over de Vincent boys – bad boy Beau Vincent en zijn brave broer Sawyer.

In het eerste deel werd Sawyer bruut ingeruild voor Beau door zijn vriendinnetje Ashton. Gelukkig heeft hij niet lang hoeven treuren, want in dit tweede deel dient zich al een nieuwe liefde aan. Lana is Ashtons nichtje en ziet haar kans schoon om Sawyer voor zich te winnen nu Ashton gelukkig is met een ander. Maar is Sawyer al wel klaar voor een nieuwe liefde? Of ziet hij Lana meer als een spannende manier om de zomer door te brengen voor hij vertrekt naar college?

De keuze van de auteur om Sawyer te kiezen als hoofdpersoon in haar tweede erotische boek is op zijn minst opmerkelijk te noemen. In Perfecte zomer, het eerste deel in de serie, kwam Sawyer over als de meest preutse, seksloze figuur die je kon bedenken. Toegegeven, in dit boek zit duidelijk een stuk minder seks. Maar dat is dan ook gelijk het enige verschil met het eerste deel. Abbi Glines heeft vooral heel veel van hetzelfde geschreven. Onschuldige Ashton is vervangen door onschuldige Lana en bad boy Beau door bad boy Sawyer, wat totaal niet strookt met het beeld dat je van hem hebt gekregen in het eerste boek. Zijn vele spontane woede-uitbarstingen maken Sawyer er niet sympathieker op, waardoor je je afvraagt waarom Lana haar zinnen op de jongen heeft gezet. En toch blijf je ook in dit deel doorlezen om te ontdekken hoe de relatie tussen Lana en Sawyer zich zal ontwikkelen – of juist niet.

Gevaarlijk spel is als Miley Cyrus: het probeert wel spannend te zijn, maar blijft toch behoorlijk Disney. Vond je Perfecte zomer leuk maar net te stout, dan is Gevaarlijk spel zeker een aanrader; de spanning bouwt zich langzaam op, maar gaat nooit over het randje. Bovendien biedt het boek je wederom een romantisch verhaal. Maar mocht je na het eerste deel méér willen en verrast willen worden, dan weet Abbi Glines dat met Gevaarlijk spel helaas niet waar te maken.

Wat vond jij van het eerste deel?

De Vincent Boys: Gevaarlijk spel

Abbi Glines

30 juli 2013

ISBN 9789045205724
    Uitgever Karakter
    304 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

The Vincent Brothers

Karakter

Erotische roman

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Sawyer heeft er nog steeds moeite mee dat Ashton en Beau een verhouding hebben. Maar dat verandert op slag als Ashtons nicht Lana terugkeert in de stad, compleet met een nieuwe look. Sawyer valt onmiddellijk voor haar. Lana is leuk en lief en haar onweerstaanbaarheid leidt zijn aandacht van Ashton af. Sawyer raakt in tweestrijd: zal hij toegeven aan zijn verliefdheid voor Lana of zitten de gevoelens die hij nog steeds voor Ashton heeft in de weg?