Infamous RECENSIE

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wat een tegenvaller was Infamous zeg! Ik was al enigszins teleurgesteld door het vorige deel in de The Fame Game-reeks van Lauren Conrad, maar over dit laatste deel ben ik helemáál niet te spreken.

Allereerst valt het formaat van het boek onwijs tegen, het is heel dun. Achteraf gezien moet ik hier juist blij om zijn, want ik heb er weken over gedaan om de slechts 250 pagina’s uit te lezen, omdat ik het boek continu weglegde. De reden? Er zaten voor mij geen hoogtepunten in het verhaal, er was geen sprake van een opgebouwde spanning. Ik werd totaal niet getriggerd of nieuwsgierig gemaakt om door te lezen en dat is een gemiste kans, zeker voor een laatste deel in een trilogie. Het eerste wat me te binnen schiet als ik de laatste pagina van het boek omsla is: ‘Heb ik hier nu zo lang op moeten wachten?’ Van een spetterend einde is totaal geen sprake.

Ik ben van mening dat ze dit deel beter aan het vorige boek vast had kunnen plakken - de dunheid van Infamous en het abrupte einde van het vorige deel in ogenschouw genomen. Starstruck eindigde heel plotseling, zonder dat er ook maar één verhaal (enigszins) afgerond was voor mijn gevoel. Op zo’n moment denk je dat je even door de zure appel heen moet bijten en geduldig moet wachten op het volgende deel dat je zal wegblazen, maar dit bleef helaas uit.

Lauren Conrad had veel meer met de verhalen kunnen doen. Ze hadden wat meer uitgewerkt en aangekleed kunnen - en moeten - worden. Wat er nu op papier stond leek wel alleen het geraamte te zijn, het voelde onaf en het leek afgeraffeld. Zo had ze bijvoorbeeld meer kunnen halen uit het verhaal van Madison en haar vader en de aanklacht die tegen Trevor was ingediend. Nu gebeurde er iets in het verhaal en een paar pagina’s later was het alweer ‘opgelost’. Het leek wel of Lauren als een speer naar het einde toe wilde werken, zonder voor ogen te houden dat wij allemaal op spannende en schokkende ontknopingen zitten te wachten. Een gemiste kans.

Deze boeken waren altijd mijn guilty pleasure, maar van een pleasure was nu helaas geen sprake.

Ben jij het met deze recensie eens?

Infamous

1  2  3  4  5
    (12 stemmen)

In dit derde deel komen we te weten hoe het met Madison, Kate, Carmen en Gaby afloopt. Heeft Madison definitief The Fame Game verlaten? Kiest ze voor Ryan (en hij voor haar)? Hoe zal het verdergaan met Gaby? Maakt Carmen het weer goed met haar moeder? En welke keuzes voor haar toekomst zal Kate maken?

- Lees hieronder alvast een voorproefje uit Infamous: