Adel verplicht RECENSIE

De synopsis omschrijft dat Eline Beek bij gravin Godelieve van Zantinghe in dienst gaat als onderzoekster. Samen zoeken zij naar (klein) onrecht en proberen de gedupeerden bij te staan. Als ze echter op een groot schandaal van een chemisch concern stuiten zijn de twee vrouwen hun leven niet zeker…

Klinkt natuurlijk leuk en spannend, maar de realiteit bleek anders. Adel verplicht is een dun boekje en na (ongeveer) 140 pagina’s was het plots uit. Zo plots dat ik er mijn vraagtekens bij had. Op de redactie van Chicklit.nl ontvangen wij regelmatig (ongecorrigeerde) drukproeven en soms zit daar wel eens een misdruk bij. Ik mailde de uitgever met de mededeling dat we een half boek hadden ontvangen. Keek ik even vreemd op toen ik een reply kreeg waarin mij verteld werd dat die (ongeveer) 140 pagina’s wél het hele boek waren!

Heb ik iets gemist? Heb ik ergens overheen gelezen? Hoezo zijn de dames hun leven niet zeker? Ok, er heerst wat gedoe en vuil spel, maar ik ben geen enkel moment tegengekomen waarop ik dacht “o oooo, die gaan eraan!”

Het is best een leuk boek met een leuk verhaal, maar wat mij betreft is dit een half boek, geen heel boek. Zonde hoor! Ik zou jullie niet afraden het boek te lezen, maar aanraden vind ik ook weer een groot woord. Het is een best boekje voor bijvoorbeeld in de trein; compact, lichtgewicht en best amusant. Hou jij echter van Thrillers waarbij je vanaf de eerste tot de laatste letter op het puntje van je stoel zit, sla Adel verplicht dan maar over!

Had jij ook het idee dat het einde van Adel verplicht net iets te 'open' was?

Adel verplicht

1  2  3  4  5

In een poging haar leven een nieuwe richting te geven, accepteert Eline Beek een baan als onderzoekster voor de tachtigjarige Godelieve van Zantinghe. Hiermee treedt zij binnen in de gesloten wereld van de adel: gravin Van Zantinghe is de laatste telg uit een van de oudste adellijke geslachten in Nederland, een vrouw die veel geld bezit en over een groot rechtvaardigheidsgevoel beschikt. Van Zantinghe is vastbesloten om gedurende de laatste jaren van haar leven al haar geld en connecties in de strijd te gooien om onrecht in de samenleving aan de kaak te stellen. Maar wanneer Eline van de gravin de opdracht krijgt om onderzoek te doen naar een Nederlands farmaco chemisch concern dat miljarden heeft verdiend aan een dubieus vaccin, zijn de twee vrouwen plots hun levens niet meer zeker.

• The Witcher seizoen 3 komt eraan en nieuwe trailer onthuld

• Spannende Stranger Things seizoen 4 teaser onthult een spookhuis

• Bridgerton seizoen 2 teaser: Anthony Bridgerton ontmoet liefdesinteresse Kate Sharma