Nail Art RECENSIE

De zussen Donnie en Ginny hadden een blog over nagellak. Die werd zo populair dat ze hun eigen salon mochten openen. Dit boek is een verzameling van hun favoriete manicures, van moeilijk tot makkelijk en van subtiel tot knallend. Nail Art begint met een inleiding in de basis van nagelverzorging. Hoe kun je het beste lakken, hoe verzorg je je nagelriemen en hoe zorg je dat je manicure lang blijft zitten? Daarna volgen de nail art designs.

Het boekje ziet er vrolijk en kleurrijk uit; je krijgt daardoor meteen zin om alles uit te proberen. Ook de tekstjes zijn leuk geschreven en bij elke nail art zijn tekeningetjes, foto’s en een duidelijke uitleg aanwezig. Je hoeft niet bang te zijn dat je je gaat vervelen: er zijn meer dan 50 nail designs in het boek opgenomen. Kaviaar of een ombrelook op je nagels? Of misschien toch liever een ruitjespatroon of stoere spikes aan je vingertoppen? De vrolijke zussen leggen het allemaal aan je uit.

Een vrolijk boekje voor meiden die het leuk vinden om creatief bezig te zijn met hun manicure. Jammer dat het vooral geschikt is voor de wat meer ervaren nagellakfreak. Voor meiden die, net als ik, hun vingers weliswaar af en toe van een kleurtje voorzien, maar al moeite hebben om één effen kleur netjes op hun nagels te krijgen en niet de tijd willen nemen om er met een minuscuul penseeltje kleine kunstwerkjes van te maken, zijn veel van de designs echt te lastig (een Engelse vlag of minipalmboom op mijn nagels schilderen gaat me echt niet lukken). Toch zitten er ook leuke designs bij die zelfs geschikt zijn voor mij – de ombrelook en de discobalnagels zijn mijn persoonlijke favorieten. Een leuk boek over nail art met veel inspiratie voor de doorgewinterde nagellakliefhebster!

Ben jij een heuse nail art lover?

Nail art

1  2  3  4  5

Nail art fans opgelet! In het boek Nail Art vind je handige tips en how-to’s voor de mooiste nail art.

Wat dacht je bijvoorbeeld van nagels met panterprint? Een leer-look? Of van een speciaal trucje met nagellak en water, voor een superleuk marmereffect? In Nail Art staat precies stap voor stap (met plaatjes en foto’s) beschreven hoe je de leukste, mooiste, gekste en grappigste nail art voortaan zelf kunt maken.