De erfenis RECENSIE

De erfenis gaat over Brigitte die, na jaren aan de universiteit van Boston te hebben gewerkt, haar baan verliest en ook nog eens gedumpt wordt door haar vriend. Brigitte heeft jaren van haar leven gegeven voor haar werk en vriend en dat lijkt nu allemaal voor niets te zijn geweest. Om iets te doen te hebben helpt Brigitte haar moeder bij haar onderzoek naar hun familiestamboom, waarbij zij stuit op een bijzondere Indiaanse vrouw waar zij alles over wil weten. Om meer over haar te weten te komen, reist Brigitte naar Parijs waar zij tijdens haar onderzoek een vriendelijke man ontmoet die haar helpt bij haar onderzoek.

Nadat ik afgelopen zomer Bedrog had gelezen van Danielle Steel, verheugde ik me al op het lezen van De erfenis. Vol enthousiasme begon ik dan ook met het lezen van dit boek, maar tot ongeveer halverwege van het boek vond ik het lastig om mijn aandacht erbij te houden. Voor mij viel dit dan ook een beetje tegen omdat ik Bedrog juist met heel veel plezier heb gelezen en ik hierbij moeite had om het boek neer te leggen. Voor mijn gevoel kwam dit omdat er eigenlijk twee verhalen zijn, namelijk die van Brigitte en die van haar Indiaanse voorouder Wachiwi, die met name in het begin mijlenver uit elkaar liggen. Ik vond het lastig om steeds over te schakelen tussen deze heel verschillende verhaallijnen. Halverwege het boek kwam hier plotseling verandering in, wanneer er een aantal hoofdstukken geschreven zijn vanuit Wachiwi. Na deze episode sluit het verhaal plotseling veel meer op elkaar aan en wordt het boeiend om te lezen.

De erfenis is een verhaal met een moeizame start, maar als je hier eenmaal doorheen hebt gelezen is het wel de moeite waard.

Ben jij fan van de boeken van Danielle Steel? Zo ja, wat is je favoriet?

De erfenis

Danielle Steel

30 augustus 2013

ISBN 9789021809250
    Uitgever Sijthoff
    320 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Legacy

Sijthoff

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Wanneer Brigitte Nicholson haar baan verliest en haar vriend het uitmaakt, zoekt ze haar toevlucht bij haar moeder in New York. Die is op dat moment bezig met een onderzoek naar hun stamboom. Brigitte kan wel wat afleiding gebruiken en besluit haar moeder te helpen. Dan blijkt ze wel heel bijzondere voorouders te hebben...